ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست قانونگذاران آمریکا از فیسبوک، توییتر و یوتیوب برای اصلاح الگوریتم پیشنهاد محتوا

بیش از ۳۰ قانونگذار حزب دموکرات در ایالات متحده خواستار تغییرات بنیادی در الگوریتم‌های پیشنهاد محتوای فیسبوک، توییتر و یوتیوب شدند. آنها در سه نامه جداگانه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های یاد شده به نقش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

بیش از ۳۰ قانونگذار حزب دموکرات در ایالات متحده خواستار تغییرات بنیادی در الگوریتم‌های پیشنهاد محتوای فیسبوک، توییتر و یوتیوب شدند. آنها در سه نامه جداگانه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های یاد شده به نقش این سه پلتفرم در تحریک افراط گرایی و جرقه یورش به ساختمان کنگره اشاره کردند.

یکی از نامه‌ها مستقیماً سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل و سوزان وویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب را خطاب قرار می‌دهد: «روز چهاشنبه ششم ژانویه کنگره ایالات متحده توسط گروهی افراط گرا، خشن و یاغی مورد حمله قرار گرفت که یکی از دلایل آن شرکتی است که شما گرداننده آن هستید.»

نمایندگان آمریکا در این سه نامه به تلاش‌های اخیر فیسبوک، توییتر و یوتیوب برای مدیریت بهتر اشاره کرده‌اند، اما آنها را برای حل مشکل افراط گرایی به ویژه با توجه به ابعاد وسیع این پلتفرم‌ها کافی ندانستند و خواهان اصلاح نقص‌های «بنیادین» در الگوریتم‌های پیشنهاد محتوای این سه سایت شدند.

در قسمتی از نامه‌ای که خطاب به مارک زاکربرگ نوشته شده چنین آمده است: «فیسبوک، مثل پلتفرم‌های اجتماعی دیگر، اطلاعات را به گونه‌ای دسته بندی کرده و به کاربران نمایش می‌دهد که به احتمال زیاد جانب داری فعلی او، به ویژه آنهایی که ریشه در خشم، اضطراب، و ترس دارند را تقویت می‌کند. الگوریتم‌هایی که فیسبوک برای درگیر کردن هر چه بیشتر کاربران استفاده می‌کند واقعیت عینی را تضعیف می‌کند، به عقاید سیاسی افراطی دامن می‌زند، ارتباط میان کاربران افراط گرا را تسهیل می‌کند و متأسفانه برخی از آنها را به انجام خشونت در دنیای واقعی مثل آنچه در روز ششم ژانویه تجربه کردیم سوق می‌دهد.»

در این سه نامه همچنین اشاره شده که فیسبوک، توییتر و یوتیوب به خوبی از تأثیر الگوریتم‌های پیشنهاد محتوای خود بر کاربران آگاهند اما تاکنون اقدام پیشگیرانه‌ای انجام نداده‌اند. نمایندگان آمریکا برای مقابله با افراط گرایی راهکارهای زیر را پیشنهاد کرده‌اند:

  • دکمه پخش خودکار ویدیوها در یوتیوب به طور پیش فرض غیرفعال باشد و به هیچ وجه تماشای ویدیوهای مربوط به تئوری توطئه را پیشنهاد ندهد.
  • هر سه پلتفرم از مدلی که درگیری کاربران را در اولویت اول قرار می‌دهد دوری کنند.
  • تغییرات گسترده در پلتفرم‌ها به منظور محدودیت در پخش محتوای افراطی و خشونت آمیز.

قانونگذاران آمریکا فیسبوک، توییتر و یوتیوب را به اقدام قضایی تهدید نکرده‌اند اما وادار کردن آنها به پیروی از سیاست‌های یاد شده با معرفی قانون جدید هیچ بعید نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mehrdad Mansory
    Mehrdad Mansory | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    مارک زاکربرگ با اون قیافش چه اعتماد به نفسی داره اونوقت من همیشه فکر میکردم داغونه قیافم و بخاطر همین اعتماد به نفسم پایین بود ?

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۴ بهمن ۱۳۹۹

      پیشرفت به قیافه نیست.به اراده و دانش و تلاشه

    • expire expre
      expire expre | ۴ بهمن ۱۳۹۹

      تو دنیا کسی کاری به قیافت نداره یا باید جیبت خیلی پر باشه یا مغزت خیلی قدرتمند باشه زاکربرگ موفقیتش رو مدیون پیگیری سرسختانه هدفش هست کاری که ما ایرانی ها براش انجام ندادنش هزاران بهانه تو جیبمون داریم

مطالب پیشنهادی