ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین تسلا مدل S رو باز جهان ساخته شد؛ محصولی از شرکت تیونینگ Ares Design

تیونینگ خودروهای الکتریکی طی چند سال گذشته چندان رونقی نداشته چرا که شرکت های فعال در حوزه تیونینگ عملا نمی توانند عملکرد خودروهای برقی را بهبود ببخشند، اما شرکت Ares Design سال 2021 را با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

تیونینگ خودروهای الکتریکی طی چند سال گذشته چندان رونقی نداشته چرا که شرکت های فعال در حوزه تیونینگ عملا نمی توانند عملکرد خودروهای برقی را بهبود ببخشند، اما شرکت Ares Design سال 2021 را با رونمایی از یک محصول جنجالی یعنی تسلا مدل S روباز (کانورتیبل) آغاز کرده است.

تسلا مدل S کانورتیبل به جای 4 درب تنها 2 درب دارد و سقف آن نیز از نوع پارچه‌ای است. تبدیل یک خودروی 4 درب به 2 درب کار ساده‌ای نیست و نیاز دارد تا سقف خودرو به طول کامل حذف شود که این کار بشدت شاسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با این وجود مهندسین Ares اعلام کرده‌اند که با تمهیدات مهندسی توانسته‌اند میزان مقاومت شاسی را به شکل قابل توجهی ارتقا دهند.

با توجه به عکس های منتشر شده به نظر می‌رسد که فاصله بین دو محور این خودرو چند سانتی متر کوتاه شده است اما این شرکت چیزی در این رابطه منتشر نکرده است و شاید استفاده از درب های بلندتر باعث شده تا ما چنین فکر کنیم.

در داخل اتاق نیز از چرم اختصاصی با دوخت نارنجی رنگ استفاده شده است. صندلی های عقب نیز به طور کامل طراحی مجدد شده‌اند تا فضا برای قرار گیری مکانیزم سقف در پشت خودرو به وجود بیاید. همچنین چرخ ها و کیت بدنه فیبر کربن نیز در این نسخه کانورتیبل از تسلا رودستر دیده می شوند.

در حال حاضر مشخصات دقیقی از این خودروی عجیب و غریب منتشر نشده است و حتی بهای این تغییرات نیز مشخص نیست و احتمالا دلیل اصلی آن نیز عدم رضایت مالک خودرو از انتشار مشخصات و هزینه‌های پرداختی برای این محصول عجیب و غریب است.

شایان ذکر است که اولین محصول شرکت تسلا مدل رودستر بود که بر پایه شاسی لوتوس توسعه داده شده بود و امکان باز و بسته کردن سقف آن نیز وجود داشت.

تسلا از نسل جدید رودستر که یک ابر خودرو الکتریکی با شتاب صفر تا صد کمتر از 2 ثانیه است نیز رونمایی کرده اما هنوز زمان عرضه و مشخصات نهایی آن مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی