ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راکت استارشیپ SN9 برای پنجمین بار روی زمین آزمایش شد: آماده برای تست پرواز

اسپیس اکس احتمالاً دوشنبه هفته جاری نمونه اولیه دیگری از راکت استارشیپ با نام SN9 را به صورت آزمایشی پرتاب می‌کند. همه چیز مهیاست تا اسپیس اکس نمونه اولیه راکت استارشیپ با اسم رمز SN9 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

اسپیس اکس احتمالاً دوشنبه هفته جاری نمونه اولیه دیگری از راکت استارشیپ با نام SN9 را به صورت آزمایشی پرتاب می‌کند.

همه چیز مهیاست تا اسپیس اکس نمونه اولیه راکت استارشیپ با اسم رمز SN9 را آزمایش کند. در این آزمایش اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، راکت تا ارتفاع چند کیلومتری زمین اوج گرفته و سپس از همه مهم‌تر فرود آرامی را روی زمین تجربه خواهد کرد. نمونه دیگر این راکت (SN8) با موفقیت تا ارتفاع ۱۲.۵ کیلومتری زمین اوج گرفت اما حین بازگشت به خاطر سرعت زیاد با زمین برخورد کرد و منفجر شد.

اسپیس اکس بلافاصله پس از این حادثه دست به کار شد تا SN9 را برای آزمایش اوج گیری و البته فرود موفق آماده کند. این راکت جمعه گذشته برای پنجمین بار آزمایش روشن کردن موتور روی زمین (static fire) را با موفقیت پشت سر گذاشت. حالا به نظر می‌رسد همه چیز برای آزمایش بعدی و پرواز آماده باشد.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس اکس تصویری از راکت SN9 را حین آزمایش روشن کردن موتورها در توییتر به اشتراک گذاشت که این راکت را در نمایی زیبا بین دودها و آتش موتورها به نمایش می‌کشد:

SN9 هفته قبل سه مرتبه آزمایش static fire را با موفقیت پشت سر گذاشت و کاربران امیدوار بودند تا اسپیس اکس آزمایش پرواز را هفته قبل انجام دهد، ولی دو تا از موتورها نیاز به تعمیرات جزئی و تعویض داشتند که انجام آزمایش در فاصله کوتاه را غیرممکن می‌کرد. جالب آنکه تعویض موتورهای این راکت در گذشته پروسه‌ای زمان بر بود ولی حالا اسپیس اکس قادر به تعویض آنها در تنها چند روز است و آنطور که خبرگزاری Space گزارش می‌کند SN9 هفته جاری (احتمالاً دوشنبه) پرواز خواهد کرد.

اسپیس اکس با انجام این آزمایشات در پی ساخت یک راکت فضایی چند بار مصرف به نام «استارشیپ» است که از آن برای حمل محموله‌های سنگین و حداکثر 100 نفر در هر نوبت به ماه و در نهایت به مریخ استفاده خواهد شد. موتورهای این راکت که «رپتور» نام دارند از ترکیب متان مایع و اکسیژن مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۶ بهمن ۱۳۹۹

    پول حروم میکنند

  • طاووس
    طاووس | ۵ بهمن ۱۳۹۹

    چقدر سریع شده این ایلان ماسک اینجوری که داره پیش میره یکی دوسال آینده میتونیم بریم مریخ!

  • Mosio
    Mosio | ۵ بهمن ۱۳۹۹

    اگه گندم بایدن چوب لا چرخ نذاره همین 2 3 سال آینده مریخ فتح میشه

مطالب پیشنهادی