ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین باتری هیدروژنی خانگی دنیا از راه رسید: تامین انرژی تا ۲ روز

با استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توان به الکتریسیته دست پیدا کرد، اما باید آن را جایی ذخیره کنید. افراد معمولا برای چنین کاری به سراغ سیستم باتری لیتیومی مانند «PowerWall 2» تسلا می‌روند، اما حالا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

با استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توان به الکتریسیته دست پیدا کرد، اما باید آن را جایی ذخیره کنید. افراد معمولا برای چنین کاری به سراغ سیستم باتری لیتیومی مانند «PowerWall 2» تسلا می‌روند، اما حالا اولین باتری هیدروژنی خانگی جهان از راه رسیده که توسط کمپانی استرالیایی «Lavo» توسعه پیدا کرده است.

این سیستم ذخیره انرژی با نام «Lavo Green»، ابعادی برابر ۴۰۰ در ۱۲۴۰ در ۱۶۸۰ میلی‌متری دارد و وزن آن به ۳۲۴ کیلوگرم می‌رسد. شما باید این باتری را به اینورتر خورشیدی از نوع هیبریدی و آب متصل کنید تا با استفاده از انرژی اضافه، آب را الکترولیز کرده، اکسیژن را آزاد کند و هیدروژن را در فشار ۳۰ بار در یک هیدرید فلزی ذخیره کند.

این باتری می‌تواند ۴۰ کیلووات ساعت انرژی ذخیره کند که ۳ برابر Powerwall 2 تسلا محسوب می‌شود و می‌تواند انرژی یک خانه متوسط را برای مدت ۲ روز تامین کند. زمانی که افراد به انرژی نیاز داشته باشند، از سلول سوختی برای تولید آن استفاده می‌شود، البته از یک باتری لیتیومی ۵ کیلووات ساعتی برای دسترسی سریع هم بهره می‌برد.

باتری هیدروژنی

Lavo ارتباط وای فای با این سیستم را برای کاربران ممکن کرده و می‌توان توسط یک اپ موبایل آن را کنترل کرد و روی آن نظارت داشت. کسب و کارها می‌توانند چندین نمونه از آن را بطور موازی مورد استفاده قرار دهند تا به یک نیروگاه برق مجازی هوشمند دسترسی داشته باشند.

قیمت این باتری هیدروژنی جدید برابر ۲۶,۹۰۰ دلار است که اختلاف کمی با قیمت سه باتری Powerwalls 2 دارد، البته طبق گفته Lavo قیمت آن در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ به ۲۲,۸۰۰ دلار کاهش پیدا می‌کند و بطور جهانی عرضه می‌شود.

طبق گفته Lavo این سیستم تا ۳۰ سال عمر می‌کند و همچنین فاقد مواد شیمیایی سمی است. علاوه بر این اگرچه با یک سیستم سنگین و بزرگ روبه‌رو هستیم، اما با توجه به میزان ذخیره انرژی کامپکت‌تر از محصولات رقیب است. با این وجود، نگرانی‌هایی درباره امنیت آن وجود دارد که البته به گفته سازنده آن، هرگونه نشتی با سرعت بالا از بین می‌رود و احتمال آتش‌سوزی یا انفجار در آن کم است.

باتری هیدروژنی

در کنار این موضوع با کارایی پایین‌تر نسبت به باتری‌های مرسوم هم روبه‌رو هستیم. میزان بهره‌وری این باتری هیدروژنی به ۸۰ درصد می‌رسد، با این حال نزدیک به نیمی از انرژی ذخیره شده در فرایند تبدیل هیدروژن به انرژی از طریق پیل سوختی از بین می‌رود. در همین راستا Lavo بهره‌وری این سیستم باتری را بیش از ۵۰ درصد اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alikh
    alikh | ۶ بهمن ۱۳۹۹

    ۵۰ درصد پرتی انرژی که نشد باتری، بیشتر از ذخیره ساز، مصرف کنندس.

  • MHNLEGEND
    MHNLEGEND | ۵ بهمن ۱۳۹۹

    ۳۰ هزار دلار ، با این پول ماشین میشه خرید، اونم چه ماشینی

  • Mr. J
    Mr. J | ۵ بهمن ۱۳۹۹

    بلاخره بعد چند سال خبر یکی پیدا شد عملیش کنه

مطالب پیشنهادی