ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سریعترین هواپیمای RC جهان بدون موتور به سرعت ۸۸۱ کیلومتر بر ساعت دست یافت

یک آمریکایی با هواپیمای کنترلی (RC) بدون موتور توانست به سرعت ۸۸۱,۹۲۱ کیلومتر بر ساعت دست یافته و به رکورد سریعترین هواپیمای کنترلی جهان دست یابد. سال ۲۰۱۸ فردی آلمانی با نام Niels Herbrich با هواپیمای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

یک آمریکایی با هواپیمای کنترلی (RC) بدون موتور توانست به سرعت ۸۸۱,۹۲۱ کیلومتر بر ساعت دست یافته و به رکورد سریعترین هواپیمای کنترلی جهان دست یابد.

سال ۲۰۱۸ فردی آلمانی با نام Niels Herbrich با هواپیمای کنترلی راکت دار به سرعت ۷۴۹,۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دست یافت و لقب سریع‌ترین هواپیمای کنترلی جهان را از گینس گرفت. حال یک آمریکایی با هواپیمای کنترلی خود به سرعت باورنکردنی ۸۸۱,۹۲۱ کیلومتر بر ساعت رسیده و رکورد قبلی را شکسته است. البته هواپیمای او یک ویژگی بسیار مهم یعنی موتور را نداشت!

هواپیمای «اسپنسر لیزنبی» (Spencer Lisenby) دارای باتری و چند سروو است که فلاپ‌ها را کنترل کرده و با کنترلر ارتباط برقرار می‌کنند. این هواپیما برای نیروی پیشران از نوعی تکنیک پروازی به نام Dynamic Soaring استفاده می‌کند. در این روش خلبان با بهره‌برداری از فعل و انفعالات بین هوا و سرعت باد هواپیما را کنترل می‌کند.

سرعت جریان هوا با وزیدن به سمت بالا در راستای تپه‌ها افزایش پیدا کرده و هر چه که در مسیرش باشد را با خود می‌برد. با پیدا کردن مکان مناسب که دارای تپه‌های بلند است و داشتن هواپیمای کنترلی مخصوص می‌توان به سرعت‌های خیره کننده دست یافت. با به پرواز درآوردن هواپیما در یک مسیر حلقه‌ای، نخست با اوج گیری در کناره تپه و سپس تکرار این مسیر از فاصله دورتر که سرعت هوا کمتر بوده و مقاومت کمتری ایجاد می‌کند، اپراتور هواپیمای کنترلی نه تنها می‌تواند برای مدت زمان طولانی هواپیمای را در آسمان نگه دارد، بلکه به تدریج قادر به دستیابی به سرعت‌های خارق العاده خواهد بود.

البته برای رکورد زدن داشتن هواپیمای کنترلی معمولی و منطقه تپه‌ای کافی نیست. لیزنبی گلایدر مخصوص خود را به کمک متخصصین آیرودینامیک آلمانی طراحی کرده و برای ساخت آن از مواد تقویت شده که در اتومبیل‌های مسابقه‌ای بکار می‌روند استفاده کرده است. هواپیما برای رسیدن به این سرعت فوق العاده باید حداکثر نیروی گرانش تا رقم باورنکردنی 120g را تحمل کند. برای مقایسه قلب در 9g قدرت پمپاژ کردن خون به مغز را از دست داده و فرد بیهوش می‌شود. علاوه بر این‌‌ها مهارت فوق العاده بالای اپراتور در کنترل هواپیما را نیز نباید فراموش کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • SZ
    SZ | ۵ بهمن ۱۳۹۹

    تو فیلمش معلوم نبود?

مطالب پیشنهادی