ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لهستان با Triggo EV وارد دنیای خودروهای الکتریکی می شود

در برخورد نخست، به نظر می‌رسد که عضوی از خانواده توییزی باشد. اما Triggo EV لهستانی، حرف های بیشتری نسبت به محصول الکتریکی رنو برای گفتن دارد. این خودرو هنگام پیچیدن به گوشه‌ها خم می ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

در برخورد نخست، به نظر می‌رسد که عضوی از خانواده توییزی باشد. اما Triggo EV لهستانی، حرف های بیشتری نسبت به محصول الکتریکی رنو برای گفتن دارد. این خودرو هنگام پیچیدن به گوشه‌ها خم می شود. در سرعت های بالا، چرخ‌های جلو برای پایداری بهتر، پهن تر می شوند. البته برای پارک کردن، چرخ‌ها بار دیگر بسته می شوند تا فضای کمتری اشغال کنند. دیگر ویژگی چشم گیر Triggo را قابلیت تعویض باتری‌های آن باید دانست.

حداکثر سرعت Triggo به 90 کیلومتر بر ساعت، محدود شده‌است. در حالت رانندگی با کروز، عرضی که Triggo اشغال می کند، فقط 148 سانتی متر است. اما در سرعت های بالاتر از 35 کیلومتر بر ساعت، با بلند شدن محورها، عرض کلی خودرو به 86 سانتی متر می رسد و شعاع گردش 3.5 متری را برای آن فراهم می آورد که فرایند پارک کردن را بسیار ساده می کند. وزن خالص این الکتریکی چهار چرخ محرک جذاب، 530 کیلوگرم است، اما با احتساب سرنشین و بار اضافه، بیشینه وزن قانونی Triggo باید 750 کیلوگرم باشد.

غربیلک فرمان U شکل خودرو که نسبتا پهن طراحی شده، فرمان پذیری آن را لذت بخش تر هم کرده است. این فرمان از چپ و راست با نمایشگرهای چند رسانه ای احاطه می شود که تصویر دوربین های جانبی هم در همین نمایشگرها، قابل پخش است. یک پنل کنترلر مرکزی هم در بخش بالایی، تعبیه شده است. علاوه بر آن، یک کنسول کنترلر فیزیکی هم در سمت راست برای دسترسی به سایر آپشن‌های خودرو، قرار داده‌اند.

شاید جالب ترین ویژگی این کوچولوی لهستانی، قابلیت تغییر زاویه چرخ های جلو در هنگام پیچیدن باشد. در واقع با زاویه 20 درجه‌ای هر چرخ، عملا Triggo به اندازه یک موتور سیکلت قابلیت مانور دارد. راننده و سرنشین، هر دو از طریق یک درب مشترک که با فشردن دکمه ای بیرون آمده و به عقب می‌لغزد، سوار بر خودرو می‌شوند.

این خودرو از دو موتور الکتریکی DC در محور عقب، بهره می‌برد. پکیج باتری‌های آن نیز شامل چهار عدد باتری 3.5 کیلو وات ساعتی متعلق به اسکوترهای برقی است که با هر بار شارژ، پیمایش 140 کیلومتری را به آن، هدیه می‌دهند. در حالی که شارژ سریع آنها تنها 5 دقیقه زمان می‌برد. سیستم های کامپیوتری پیشرفته به کار رفته در Triggo، امکان پیاده سازی سیستم رانندگی خودران را هم در این اتومبیل ایجاد کرده‌اند.

Triggo در همین ماه، پرتو تایپ جدیدی از سری پیش تولیدی محصول الکتریکی خود را رونمایی کرد. این خودرو اکنون تست‌های فنی را می‌گذارند. این کمپانی به دنبال آن است تا محصول خود را از سال 2022 روانه بازار جهانی کند. شاید بهترین بازار هدف برای Triggo، ناوگان تاکسی های خود ران باشد. از بازار های کلیدی پیش بینی شده برای آن هم می‌توان چین، هند و روسیه را نام برد. در انتها توجه شما را به ویدیو کوتاهی از این اعجوبه لهستانی جلب می‌کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mahyar ali tabrizi
    Mahyar ali tabrizi | ۶ بهمن ۱۳۹۹

    اینو بعد از شهادت برادر .... ساختن

  • Reza12022
    Reza12022 | ۶ بهمن ۱۳۹۹

    ساخته بسیجیان لهستانه دستشون درد نکنه عجب چیزی ساختند بخدا

مطالب پیشنهادی