ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وارث سامسونگ برای محکومیتش درخواست تجدیدنظر نمی‌کند

«لی جائه-یونگ»، نایب رئیس و وارث سامسونگ در چند سال گذشته به جرم کلاهبرداری و پرداخت رشوه به «پارک گون-هه»، رئیس جمهور سابق کره جنوبی با یک چالش حقوقی بی‌سابقه روبرو بوده و در جدیدترین دادگاه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

«لی جائه-یونگ»، نایب رئیس و وارث سامسونگ در چند سال گذشته به جرم کلاهبرداری و پرداخت رشوه به «پارک گون-هه»، رئیس جمهور سابق کره جنوبی با یک چالش حقوقی بی‌سابقه روبرو بوده و در جدیدترین دادگاه به ۲.۵ سال زندان محکوم شده. حالا بنابر گفته وکلا، لی «می‌خواهد این محاکمه را با فروتنی قبول کند».

لی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به پنج سال زندان محکوم شد. در حالی که دادگاه عالی دستور تجدید محاکمه پرونده را صادر کرده بود، لی به این حکم اعتراض کرد و توانست آزاد شود. در نهایت محاکمه مجدد، لی را دوباره راهی زندان کرد هرچند این بار به نظر نمی‌رسد او به دنبال آزادی زودهنگام باشد.

هفته گذشته دادگاه تجدیدنظری در کره جنوبی لی جائه-یونگ را به ۲.۵ ساله زندان محکوم کرد. انتظار می‌رفت او برای لغو این حکم، درخواست تجدیدنظر کند تا شاید از زندان آزاد شود. با این حال وکلای نایب رئیس سامسونگ تایید کرده‌اند که او قصد دارد با فروتنی رای دادگاه را قبول کند و درخواست تجدیدنظر نخواهد کرد.

وارث سامسونگ

لی تا زمان تکمیل حکم خود در زندان خواهد ماند و با توجه به اینکه که او قبلا یک سال در زندان بوده، در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) آزاد خواهد شد. همچنین او می‌تواند از گزینه‌های دیگری از جمله بخشش ریاست جمهوری استفاده کند تا زودتر از موعد مقرر آزاد شود.

به نظر می‌رسد سامسونگ و لی قصد دارند یک‌بار برای همیشه با قبول مجازات، این دردسر بزرگ را پشت سر بگذارند. در این مرحله آن‌ها فقط باید امیدوار باشند تا دادستان‌ها تصمیم به تجدیدنظر در این رابطه نگیرند، چرا که اگر آن‌ها احساس کنند مجازات ۲.۵ ساله برای لی کافی نیست، می‌توانند در این تصمیم تجدیدنظر کنند و برای او حکم طولانی‌تری صادر کنند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که آخرین مهلت برای تشکیل پرونده تجدیدنظر امروز بود و اگر دادستان‌ها تا پایان امروز این کار را انجام ندهند، دردسر جدیدی گریبان‌گیر لی نخواهد شد. با این وجود مشخص نیست چنین مجازاتی چه تاثیری روی تجارت سامسونگ خواهد داشت. وارث سامسونگ پیش از این هم در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ راهی زندان شده بود و این موضوع هیچ مشکلی برای تجارت این کمپانی ایجاد نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • BEHNAM
    BEHNAM | ۷ بهمن ۱۳۹۹

    آره دیگه کرونا هست میگه دوسال برم، بعد بیام این مریضی کوفتی تموم بشه

مطالب پیشنهادی