ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس سابق FCC: سرعت آپلود ۳ مگابیت بر ثانیه برای آمریکایی‌ها کافیست

«اجیت پای»، رئیس سابق کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در آخرین گزارش باندپهن سالانه‌اش به این موضوع اشاره کرده که سرعت آپلود ۳ مگابیت بر ثانیه و دانلود ۲۵ مگابیت بر ثانیه اینترنت همچنان به اندازه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰

«اجیت پای»، رئیس سابق کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در آخرین گزارش باندپهن سالانه‌اش به این موضوع اشاره کرده که سرعت آپلود ۳ مگابیت بر ثانیه و دانلود ۲۵ مگابیت بر ثانیه اینترنت همچنان به اندازه کافی برای آمریکایی‌ها سریع است.

در این گزارش نوشته شده: «بنچمارک سرعت کنونی ۲۵/۳ مگابیت بر ثانیه همچنان معیار مناسبی برای ارزیابی ارائه توانایی ارتباطات پیشرفته به وسیله سرویس ثابت (خانگی) محسوب می‌شود. ما به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که سرویس‌های ثابت با سرعت ۲۵/۳ مگابیت بر ثانیه با تعریف قانونی از توانایی ارتباطات پیشرفته مطابقت دارند. با این سرویس‌ها می‌توان تماس‌های صوتی باکیفیت برقرار و دیتا ارسال و دریافت کرد. این سرویس‌ها ارتباطات گرافیکی و تصویری با کیفیت بالا را هم ممکن می‌کنند.»

چنین سرعت‌هایی برای برخی کارهای اینترنتی بالا نیستند و البته اجباری برای اجرای گزارش‌های سالانه باندپهن آمریکا هم وجود ندارد. معیار مدنظر FCC مشخص می‌کند که این کمیسیون موفق به کاهش و رفع شکاف دیجیتالی در ایالات متحده شده یا خیر. در حقیقت اگر یک ارائه‌دهنده سرویس اینترنت بتواند در آمریکا سرویسی با سرعت ۲۵/۳ مگابیت بر ثانیه ارائه دهد، FCC عملکردش را موفق در نظر می‌گیرد.

اینترنت

این گفته پای با واکنش کاربران آمریکایی مواجه شده و در حالی که گزارش اخیر از رفع برخی مشکلات خبر می‌دهد، ظاهرا این کشور همچنان با مشکلات مربوط به قیمت و سرعت دست و پنجه نرم می‌کند. طبق آمارها، میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایالات متحده در مقایسه با کشورهایی مانند سنگاپور، هنگ کنگ و تایلند پایین‌تر است. این احتمال وجود دارد که با تغییر مدیریت FCC، سرعت اینترنت در آمریکا بهبود پیدا کند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که مردم کشورمان با چنین اظهارنظرهایی چندان غریبه نیستند، چرا که نزدیک به یک دهه پیش، وزیر ارتباطات ایران هم سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه را برای کاربران کافی اعلام کرده بود، البته حالا میانگین سرعت اینترنت ایران به چندین مگابیت بر ثانیه رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • PersianCode
    PersianCode | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    سرعت نتشون انقدر عالیه که عرض دو ساعت مایکروسافت فلای سیملیتور رو دان می کنن اعتراض هم دارن xD

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی