ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های سری گلکسی S21 از قابلیت بروزرسانی یکپارچه اندروید پشتیبانی نمی‌کنند

سال گذشته میلادی گزارشی مبنی بر اجباری شدن پشتیبانی گوشی‌ها از قابلیت آپدیت یکپارچه (Seamless Update) در اندروید ۱۱ منتشر شد، اما گوگل از چنین الزامی عقب‌نشینی کرده و گوشی‌های سری گلکسی S21 هم از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

سال گذشته میلادی گزارشی مبنی بر اجباری شدن پشتیبانی گوشی‌ها از قابلیت آپدیت یکپارچه (Seamless Update) در اندروید ۱۱ منتشر شد، اما گوگل از چنین الزامی عقب‌نشینی کرده و گوشی‌های سری گلکسی S21 هم از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

اندروید از سال ۲۰۱۶ از قابلیتی به نام آپدیت یکپارچه پشتیبانی می‌کند که چندین راه مانند پشتیبانی از پارتیشن مجازی A/B برای پیاده‌سازی آن وجود دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد در هنگام کار با دستگاه، یک بروزرسانی را نصب کنند. اینکار علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، بروز خطا در هنگام بروزرسانی دستگاه را هم به حداقل می‌رساند و در پایان نصب یک آپدیت، می‌توانید به سادگی آن را ریبوت کرده و از محیط جدید استفاده کنید.

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های اندرویدی شرکت‌های مختلف مانند گوگل، موتورولا، وان پلاس و ال جی از قابلیت آپدیت یکپارچه پشتیبانی می‌کنند، اما پس از گذشت نزدیک به ۵ سال، سامسونگ هنوز چنین قابلیتی را به گوشی‌های خود اضافه نکرده. طبق گفته «Android Police»، جدیدترین پرچمدار کره‌ای‌ها یعنی گلکسی S21 اولترا هم از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند.

گلکسی S21 اولترا

سامسونگ ماهانه برای گوشی‌های خود بروزرسانی امنیتی منتشر می‌کند ولی به علت عدم پشتیبانی آن‌ها از ویژگی آپدیت یکپارچه، کاربران برای نصب آن‌ها باید چندین دقیقه صبر کنند و احتمال آسیب به دستگاه‌ها هم وجود دارد. شاید در نگاه اول چندین دقیقه صبر مشکلی برای کاربران ایجاد نکند، اما با توجه به پشتیبانی شمار بالایی از گوشی‌های اندرویدی از چنین قابلیتی، سامسونگ هم باید از آن در محصولاتش استفاده کند.

با توجه به عدم پشتیبانی گوشی‌های سری گلکسی S21 از قابلیت بروزرسانی یکپارچه، انتظار نمی‌رود سایر محصولات این برند هم در آینده نزدیک به چنین ویژگی مجهز شوند، البته شاید کره‌ای‌ها با انتشار یک بروزرسانی چنین قابلیتی را به این پرچمدارها اضافه کنند. با این وجود در حال حاضر پرچمدار ۱۲۰۰ دلاری سامسونگ از این ویژگی پایه پشتیبانی نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۶ بهمن ۱۳۹۹

    خاک

مطالب پیشنهادی