ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دولت بایدن کل ناوگان فدرال را با وسایل نقلیه الکتریکی ساخت آمریکا تعویض می‌کند

رئیس جمهور جدید آمریکا، جو بایدن به تازگی اعلام کرده دولت آمریکا تمام ناوگان فدرال شامل خودروها، کامیون‌ها و SUVها را با وسایل نقلیه الکتریکی ساخت آمریکا تعویض خواهد کرد که تلاشی برای ایجاد ۱ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

رئیس جمهور جدید آمریکا، جو بایدن به تازگی اعلام کرده دولت آمریکا تمام ناوگان فدرال شامل خودروها، کامیون‌ها و SUVها را با وسایل نقلیه الکتریکی ساخت آمریکا تعویض خواهد کرد که تلاشی برای ایجاد ۱ میلیون شغل جدید در صنعت خودرو و زنجیره تامین محسوب می‌شود.

در صورتی که دولت بتواند دست به چنین کاری بزند، صنعت خودروسازی آمریکا به خصوص بخش‌های خودروهای سواری، ون‌های تجاری و کامیون‌های سبک تقویت خواهند شد. بایدن به تازگی دستور اجرایی «ساخت آمریکا» را امضا کرده که قوانین سختگیرانه‌تری را برای خریدهای فدرال وضع می‌کند. طبق این دستور، باید بخش مشخصی از محصولات خریداری شده فدرال ساخت آمریکا باشند.

طبق گفته بایدن، این دستور اجرایی برای رفع مشکلات و همچنین افزایش خرید محصولات ساخت آمریکا امضا شده. این دستور همچنین فرایند تصمیم‌گیری دولت درباره اینکه کالایی به اندازه کافی در آمریکا تولید شده را هم بروزرسانی می‌کند.

جو بایدن

بایدن در صحبت‌های خود درباره نوسازی ناوگان دولت فدرال گفته:

«دولت فدرال مالک یک ناوگان عظیم است که با وسایل نقلیه الکتریکی و پاک ساخت آمریکا جایگزین می‌شود. این وسایل در آمریکا و توسط کارگران آمریکایی ساخته می‌شوند و یک میلیون شغل جدید در صنعت خودرو ایجاد خواهد شد.»

دولت ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ دارای ۶۴۵ هزار وسیله نقلیه در ناوگان خود بود که طبق گزارش‌ها شامل ۲۲۴ هزار وسیله نقلیه سواری و بیش از ۴۱۲ هزار کامیون می‌شود.

سخنگوی اداره خدمات عمومی آمریکا (GSA) در بیانیه‌ای گفته:

«GSA متعهد به بررسی فرصت‌ها برای استفاده از قدرت خرید دولت فدرال برای رفع بحران تغییر اقلیمی است که شامل خرید وسایل نقلیه سبز هم می‌شود. GSA در حال حاضر دارای بیش از ۲۲۴ هزار وسیله نقلیه سواری در ناوگان خود برای پشتیبانی از ماموریت دولت فدرال است. با استفاده از فناوری‌های وسایل نقلیه با انرژی پاک، GSA از اهداف مربوط به تغییرات اقلیمی رئیس جمهور پشتیبانی می‌کند و همچنین با همکاری با صنعت تولید خودرو، از ساخت نسل آینده وسایل نقلیه در آمریکا و توسط کارگران آمریکایی مطمئن می‌شود.»

در حال حاضر تسلا در بازار خودروهای الکتریکی آمریکا حکمرانی می‌کند، با این حال این کمپانی فاقد اتحادیه کارگری است و وسایل نقلیه آن حتی مدل ۳ قیمت بالایی دارند. فورد و جنرال موتورز وسایل نقلیه الکتریکی زیادی در سبد محصولات خود ندارند، اما سرمایه‌گذاری عظیمی در این بخش کرده‌اند.

علاوه بر غول‌های خودروسازی، چندین شرکت کوچکتر هم وارد بازار خودروهای الکتریکی شده‌اند. باید منتظر ماند و دید کدام‌یک از آن‌ها بیشترین بهره را از این دستور اجرایی خواهند برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۷ بهمن ۱۳۹۹

    انصافاً داره کم کم معلوم میشه عجب سیاست مدار خوبیه، الان غیر از اینکه باعث رشد اقتصاد آمریکا میشه باعث تضعیف شدن تجارت کثیف میشه، که باز هم کار سختی پیش رو داره.

    • alireza_m
      alireza_m | ۷ بهمن ۱۳۹۹

      کم کم داره معلوم میشه این جوی خوابالو چه گلوبالیست پست فطرتیه

  • آریا
    آریا | ۷ بهمن ۱۳۹۹

    این حرکت درستیه
    اولین اقدام خوب و قابل دفاع بایدن.
    امیدوارم بازم تکرار بشه به خصوص در مورد محدود کردن شرکتهای دزد چینی

مطالب پیشنهادی