ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ انتظار دارد میزان فروش گلکسی S21 با گلکسی S20 برابری کند

سامسونگ به تازگی ۳ عضو جدید خانواده‌ گلکسی یعنی S21، S21 اولترا و S21 پلاس را معرفی کرد. با وجود اینکه گلکسی S21 نسبت به مدل‌های قبلی از جذابیت بیشتری برخوردار است، اما سامسونگ انتظار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

سامسونگ به تازگی ۳ عضو جدید خانواده‌ گلکسی یعنی S21، S21 اولترا و S21 پلاس را معرفی کرد. با وجود اینکه گلکسی S21 نسبت به مدل‌های قبلی از جذابیت بیشتری برخوردار است، اما سامسونگ انتظار دارد بتواند موبایل‌های این خانواده را به همان اندازه‌ی موبایل‌های نسل قبل بفروشد.

عدم دسترسی به فروشگاه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا یکی از مهمترین دلایل تاثیرگذار بر روی میزان فروش است. این شرکت کره‌ای انتظار دارد تعداد ۲۶ میلیون دستگاه از این موبایل‌های ‌هوشمند جدید را به بازار عرضه کند. این مقدار دقیقا همان مقدار فروش گلکسی S20 در سال گذشته است.

به صورت کلی انتظار می‌رود مدل پایه گلکسی S21 به میزان ۱۰ میلیون دستگاه و دو مدل گلکسی S21 پلاس و اولترا هر کدام ۸ میلیون دستگاه به فروش برسانند. سامسونگ احتمال‌ می‌دهد که مدل اولترا تقاضای بیشتری نسبت به نسل قبل خود داشته باشد.

فروش گوشی‌های هوشمند معمولاً در سه ماه اول سال متمرکز شده و میزان فروش ماه اول محبوبیت آن‌ها را تعیین می‌کند. اگر فروش گلکسی S21 در ماه آینده و سراسر جهان با افزایش همراه نباشد، به نظر تخمین محافظه کارانه سامسونگ برآورده خواهد شد.

نکته بسیار مهم اینجاست که گلکسی S21 در مقایسه با نسل قدیم و گلکسی S20 با قیمت کمتری عرضه شد. در سال ۲۰۱۸ گلکسی S9 فروشی بسیار کمتر از حد انتظار داشت. بنابراین سامسونگ گوشی نسل بعد خود، یعنی گلکسی S10 را به همراه یک مدل اقتصادی (گلکسی S10e) رونمایی کرد و توانست فروش سالانه این خانواده را تا حدود ۳۵ میلیون دستگاه برساند.

از سوی دیگر می‌توان گفت که سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند 5G در نبرد سختی قرار گرفته است. در حالی که پیش بینی می‌شود اپل ۳۵ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند 5G را در اختیار بگیرد، سامسونگ به همراه ویوو (Vivo) ۱۳ درصد از این بازار را در اختیار خواهد داشت. با این حال باید دید سرنوشت استقبال از کهکشانی‌های جدید سامسونگ چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی