ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بی‌ام‌و تنوع محصولات خود را کاهش می‌دهد

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و که مثل اکثر خودروسازان دنیا این روزها چالش‌های متعددی را پیش روی خود دارد، از بازنگری در برخی استراتژی‌های خود خبر داده است. این بازنگری به منظور آمادگی بهتر باواریایی‌ها برای سال‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۰

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و که مثل اکثر خودروسازان دنیا این روزها چالش‌های متعددی را پیش روی خود دارد، از بازنگری در برخی استراتژی‌های خود خبر داده است. این بازنگری به منظور آمادگی بهتر باواریایی‌ها برای سال‌های آتی صورت می‌گیرد و کاهش تنوع محصولات یکی از نتایج اصلی آن خواهد بود.

حتما در جریان هستید که صنعت خودروی به خاطر شیوع ویروس کرونا دوران خوشی را سپری نمی‌کند. در این بین شرایط برای برندهای بالارده بیش از هر زمان دیگری سخت‌تر شده، چرا که بخاطر برگزیت و کاهش فروش مدل‌های لوکس در چین، بازار آنها کوچک‌تر از قبل شده است. از سوی دیگر، این برندها مجبور هستند برای عقب نماندن از قافله میلیاردها دلار در زمینه برقی‌سازی تولیدات خود سرمایه‌گذاری کنند.

کاهش تنوع محصولات ب‌ام‌و

آنطور که رویترز گزارش کرده، مدل‌های مختلف ب‌ام‌و از این به بعد با لیست کوتاه‌تری از پیشرانه‌های قابل انتخاب و محدودیت در نوع اتاق به فروش خواهند رسید. نیکولاس پیتر مدیر امور مالی ب‌ام‌و بدون وارد شدن به جزئیات، در این رابطه به رویترز گفته: «تعداد آپشن‌ها نیز کاهش پیدا کرده و به موارد محبوب و پرکاربرد محدود خواهد شد. آقای پیتر افزوده باواریایی‌ها اقداماتی را در زمینه تمرکز بر روش‌های ساده‌تر و بهینه‌تر تولید خودروها هم انجام خواهد داد.»

به اعتقاد مدیر امور مالی ب‌ام‌و، فروش محصولات این شرکت در سه ماهه نخست امسال رشد خواهد کرد، البته وی این مساله را به شروع استراتژی جدید از اواسط فوریه گره زده است. اگر همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش برود، با اجرای این استراتژی حاشیه سود ب‌ام‌و افزایش یافته و به سطح قبل از شیوع کرونا خواهد رسید.

نهایی‌سازی جزئیات قرارداد برگزیت و افزایش سهم ب‌ام‌و از جوینت ونچر موجود در چین از 50 به 75 درصد دیگر عواملی هستند که می‌توانند شرایط را برای ب‌ام‌و بهبود ببخشند.

آقای پیتر بازنگری‌ در سیاست‌های کمپانی را اقدامی کوتاه‌مدت توصیف کرده، از این رو احتمالا در آینده و با بهتر شدن وضعیت ب‌ام‌و، باز هم شاهد عرضه نسخه‌های بیشتر با آپشن‌های متنوع‌تر خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی