ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر تجزیه و تحلیل توییت‌ها را برای محققان ساده‌تر می‌کند

توییتر به تازگی اعلام کرد که در حال انتشار ابزارهای جدیدی برای سهولت کار محققان دانشگاهی است که قصد دارند داده‌های این شبکه اجتماعی را در رابطه با موضوعات مختلفی از جمله بیماری همه‌گیر ویروس ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

توییتر به تازگی اعلام کرد که در حال انتشار ابزارهای جدیدی برای سهولت کار محققان دانشگاهی است که قصد دارند داده‌های این شبکه اجتماعی را در رابطه با موضوعات مختلفی از جمله بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، اطلاعات غلط و نفرت پراکنی تجزیه و تحلیل کنند.

محققانی که واجد شرایط هستند، به توییت‌های عمومی قدیمی‌تر از یک هفته به صورت رایگان دسترسی پیدا خواهند کرد و هر ماه می‌توانند مقدار بیشتری از داده‌ها را بازیابی کنند. توییتر گفت که قصد دارد با بهبود روش‌های محققان برای فیلتر کردن داده‌ها، به آن‌ها کمک کند تا اطلاعات دقیق‌تری از حساب‌های عمومی به دست آورند.

این ویژگی‌ها بخشی از نسخه جدید API توییتر است و امکان دسترسی به داده‌های عمومی سایت را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد.

«آدام تورنس» مدیر محصول پلتفرم توسعه‌دهندگان توییتر در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «تصمیم ما برای سرمایه‌گذاری در جامعه تحقیقات دانشگاه ریشه در شناخت ارزش و تاثیر کار آن‌ها بر جهان و توییتر دارد.» به عنوان مثال، محققان از داده‌های توییتر برای بررسی سطح استرس، اضطراب و تنهایی در زمان بیماری همه‌گیر کرونا و گسترش نفرت پراکنی استفاده کرده‌اند.

بنابر گفته توییتر متداول‌ترین موضوعاتی که محققان به مطالعه در رابطه با آن‌ها علاقه‌مند هستند اطلاعات غلط و دروغ پراکنی، بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، انتخابات سال ۲۰۲۰ ایالات متحده و نفرت پراکنی است. اما با افزایش دسترسی این شرکت‌ها به داده‌های کاربران، توییتر باید نگران مسائل مربوط به حریم خصوصی خود باشد و تعادل آن را حفظ کند.

همچنین برخی از محققان علاقه‌مند هستند تا توییت‌های حساب کاربری رئیس جمهور سابق ایالت متحده، یعنی دونالد ترامپ را مورد بررسی قرار دهند. توییتر در اقدامی بی‌سابقه، حساب کاربری ترامپ را پس از نگرانی در مورد دامن زدن به شورش‌های اخیر مسدود کرد. با این وجود مطالعه برخی موضوعات مانند نفرت‌پراکنی و انتشار اطلاعات غلط برای محققان دشوار خواهد بود.

متقاضیانی که در یک موسسه دانشگاهی یا دانشگاه، دانشجوی کارشناسی ارشد، داوطلب دکترا، فوق دکترا و یا کارمند تحقیقاتی باشند واجد شرایط خواهند بود و برای دسترسی به این تعداد داده باید درخواستی را برای توئیتر ارسال کنند. همچنین آن‌ها باید «هدف تحقیق تعریف شده و مشخصی» داشته باشند و تحقیقات آن‌ها باید برای «اهداف غیرتجاری» استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی