ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی جدید نمایشگر گلکسی S21 اولترا مصرف باتری را کاهش می‌دهد

با وجودی که چند هفته‌ای از رویداد رونمایی پرچمداران سری گلکسی S21 می‌گذرد، سامسونگ به تازگی برگ برنده دیگری از گلکسی S21 اولترا، پرچمدار تمام عیار خود رو کرده است. براساس اعلام این شرکت، نسخه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

با وجودی که چند هفته‌ای از رویداد رونمایی پرچمداران سری گلکسی S21 می‌گذرد، سامسونگ به تازگی برگ برنده دیگری از گلکسی S21 اولترا، پرچمدار تمام عیار خود رو کرده است. براساس اعلام این شرکت، نسخه اولترا این خانواده از نمایشگر کم مصرف OLED بهره می‌برد که تا ۱۶ درصد به بهبود مصرف انرژی کمک می‌کند.

گلکسی S21 اولترا نه تنها در بین پرچمداران این سری از نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد؛ بلکه براساس اعلام سامسونگ مجهز به نمایشگر کم مصرف OLED با فناوری جدیدی است. با این حساب این گوشی هوشمند تنها دستگاه بازار است که توانسته چنین فناوری را به رخ بازار بکشد.

سامسونگ ادعا می‌کند که نمایشگر کم مصرف OLED این گوشی هوشمند، شفافیت و درخشندگی خوبی دارد و در عین حال به بهینه کردن مصرف انرژی کمک می‌کند. پنل‌های OLED برخلاف فناوری به کار برده شده در سایر نمایشگرها، نیازی به منبع نور جداگانه ندارند. در این نمایشگرها، وقتی جریان الکتریکی برقرار می‌شود، ماده‌ای آلی از جنس کربن، می‌تواند نور مرئی تولید کند.

سامسونگ در نمایشگر جدید OLED گلکسی S21 اولترا، راهکار جدیدی را توسعه داده که با کمک آن الکترون‌ها با سرعت و سهولت بیشتری می‌توانند در لایه‌های آلی نمایشگر OLED حرکت کنند. این رویکرد باعث می‌شود که نمایشگر از شفافیت بیشتری برخوردار باشد و در عین حال انرژی کمتری مصرف کند.

نمایشگر OLED کم مصرف گلکسی S21 اولترا تا ۱۶ درصد به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. نمایشگر، یکی از مهمترین المان‌های گوشی‌های هوشمند است و کره‌ای‌ها سعی کرده‌اند تا با فرآیندی جدید مصرف انرژی نمایشگر OLED گوشی 5G جدید خود را بهبود ببخشند تا کاربران بتوانند از طول عمر بیشتر باتری بهره ببرند.

باتوجه به اینکه دستگاه‌های 5G معمولا مصرف باتری بیشتری دارند و کاربران چنین گوشی‌های هوشمندی تمایل زیادی به مشاهده محتوای تصویری از خود نشان‌ می‌دهند، ۱۶ درصد بهینه شدن مصرف انرژی می‌تواند برای چنین کاربرانی بسیار هیجان انگیز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی