ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 14
تکنولوژی

اپل نسخه جدید سیستم عامل‌هایش را منتشر کرد: رفع سه باگ امنیتی iOS

اپل به تازگی جدیدترین نسخه‌های سیستم عامل‌هایش شامل iOS و iPadOS 14.4، مک او اس ۱۱.۲، WatchOS 7.3 و tvOS 14.4 را منتشر کرده است. این نسخه‌های جدید چندین باگ از جمله آسیب‌پذیری‌های امنیتی iOS ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

اپل به تازگی جدیدترین نسخه‌های سیستم عامل‌هایش شامل iOS و iPadOS 14.4، مک او اس ۱۱.۲، WatchOS 7.3 و tvOS 14.4 را منتشر کرده است. این نسخه‌های جدید چندین باگ از جمله آسیب‌پذیری‌های امنیتی iOS و iPadOS را رفع می‌کنند و همچنین ویژگی‌های جدید را به محصولات کوپرتینویی‌ها اضافه می‌کنند.

سیستم عامل iOS 14.4 اسکن کدهای QR کوچکتر را توسط دوربین گوشی ممکن می‌کند، دسته‌بندی هدفون‌ها و دستگاه‌های صوتی بلوتوثی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین غیراصل بودن دوربین گوشی‌های آیفون ۱۲ پس از تعمیر را اطلاع می‌دهد. این سیستم عامل اپل چندین باگ را هم برطرف می‌کند که برای مثال می‌توان به مصنوعات در تصاویر HDR آیفون ۱۲ پرو و همچنین مشکلات کیبورد اشاره کرد. چنین تغییراتی در iPadOS 14.4 هم اعمال شده‌اند.

اپل iOS 14.4

طبق گفته اپل، این بروزرسانی‌ها ۳ باگ امنیتی را برطرف می‌کنند. دو باگ در «WebKit»، موتور مرورگر سافاری و یکی در هسته سیستم عامل وجود داشته که هکرها برای حملات از تمام آن‌ها سوءاستفاده کرده‌اند. اپل در آینده نزدیک جزئیات بیشتری درباره این آسیب‌پذیری‌ها منتشر می‌کند و برای جلوگیری از حملات باید دستگاه خود را بروزرسانی کنید. برای دسترسی به جدیدترین نسخه iOS و iPadOS باید به بخش تنظیمات، General و سپس Software Update مراجعه و آن‌ها را بطور رایگان دانلود کنید.

اپل برای مالکان ساعت‌های هوشمند اپل واچ هم بروزرسانی منتشر کرده. در WatchOS 7.3 با واچ فیس «Unity» و قابلیت «Time to Walk» برای کاربران سرویس فیتنس پلاس مواجه می‌شویم. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد در هنگام پیاده‌روی به داستان‌های الهام‌بخش گوش کنند.

این بروزرسانی همچنین قابلیت ECG و هشدار ریتم نامنظم قلب را در اختیار کاربران در کشورهای بیشتری شامل ژاپن، فیلیپین، تایوان، تایلند و مایوت قرار می‌دهد. علاوه بر این، در جدیدترین نسخه WatchOS مشکلات عدم پاسخگویی کنترل سنتر و نوتیفیکشن سنتر هم برطرف شده‌‌اند.

اپل WatchOS 7.3

کوپرتینویی‌ها نسخه جدید سیستم عامل tvOS را هم منتشر کرده‌اند. tvOS 14.4 ویژگی جدیدی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و ظاهرا با بهبودهای اندکی در عملکرد روبه‌رو هستیم. این کمپانی نرم افزار اسپیکر هوشمندش، هوم‌پاد را هم بروزرسانی کرده و حالا کاربران به نسخه ۱۴.۴ دسترسی دارند.

در این نسخه از سیستم عامل هوم‌پاد چندین باگ برطرف شده و همچنین ویژگی‌های جدیدی برای کاربران آیفون مجهز به باند فوق وسیع (U1) ارائه می‌کند. از این ویژگی‌ها می‌توان به پیشنهادات شخصی‌سازی شده روی آیفون و همچنین ظاهر شدن خودکار کنترل مدیا بدون نیاز به آنلاک کردن آیفون در هنگام نزدیکی به هوم‌پاد مینی اشاره کرد.

مک‌بوک پرو

اپل در نهایت نسخه بتای جدید یا کاندید انتشار (RC) مک او اس Big Sur 11.2 را هم برای توسعه‌دهندگان و کاربران منتشر کرده. این کمپانی نزدیک به یک هفته پیش اولین نسخه RC مک او اس Big Sur 11.2 را ارائه کرده بود که عملکرد مک‌های مجهز به چیپ M1 را بهبود می‌داد و مشکلات بلوتوث را رفع می‌کرد.

نسخه جدید مک او اس مشکلات مربوط به نمایشگرهای خارجی در هنگام ارتباط با مک مینی مجهز به چیپ M1، ویرایش تصاویر در برنامه فوتوز، درایو آی‌کلود و اولویت‌های سیستم را برطرف می‌کند. با توجه به انتشار دو نسخه RC، انتظار می‌رود در آینده نزدیک نسخه عمومی آن برای کاربران منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی