ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایمپلنت جدید با قابلیت شارژ بی‌سیم با کمک نور به جنگ بیماری‌ها می‌رود

دانشمندان موسسه علوم و فناوری کره، موفق به توسعه ایمپلنت بی‌سیم جدیدی شده‌اند که با کمک نور می‌‌تواند نورون‌های مغز را هدف قرار داده و به لطف قابلیت‌های جدیدی که دارد به صورت بی‌سیم از خارج ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

دانشمندان موسسه علوم و فناوری کره، موفق به توسعه ایمپلنت بی‌سیم جدیدی شده‌اند که با کمک نور می‌‌تواند نورون‌های مغز را هدف قرار داده و به لطف قابلیت‌های جدیدی که دارد به صورت بی‌سیم از خارج بدن بیمار شارژ می‌شود.

ایمپلنت‌های مورد استفاده در علوم پزشکی، معمولا برای تنظیم فعالیت مغز مورد استفاده قرار می‌گیرند و تا حد زیادی در درمان بیماری‌هایی مانند پارکینسون و افسردگی کاربرد دارند.

سال گذشته میلادی، دانشمندان موفق به توسعه ایمپلنت مغزی شدند که از LED های کوچکی بهره می‌برد. ایمپلنت مذکور قابلیت کنترل سلول‌های مغزی حساس به نور را دارد. تحقیقات جدید در امتداد فعالیت‌های قبلی انجام شده است و ایمپلنت جدید نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است.

در نسخه جدید و بهبود یافته، تغذیه مورد نیاز این سیستم به صورت بی‌سیم تامین می‌شود. در واقع ایمپلنت مجهز به آنتن کوچکی است که از طریق میدان‌های مغناطیسی متناوب که برای بدن انسان بی‌‌ضرر است، از طریق پوست پالس‌هایی می‌فرستد و می‌تواند باتری کوچک ایمپلنت را شارژ کند.

ایمپلنت جدید دارای پروب‌های بسیار باریکی به ضخامت موی سر انسان است که می‌‌توان از قابلیت‌های آن برای رساندن دارو به اندام‌های مختلف بدن استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های جالب توجه ایمپلنت مغزی آن است که می‌تواند روی مغز سوار شده و امکان کنترل آن با کمک گوشی هوشمند و به صورت بی‌سیم نیز وجود دارد.

پروفسور «جا وونگ جینگ» سرپرست تیم تحقیق می‌گوید:

«‌با کمک این سیستم قدرتمند دیگر نیازی به جراحی‌های دردناک نیست. به علاوه باتوجه به امکان شارژ باتری از خارج بدن، دیگر نیازی به تعویض باتری نیز وجود ندارد. از این ایمپلنت به عنوان محرک مغز، سیستم ضربان ساز قلب و معده می‌توان استفاده کرد.»

به علاوه ایمپلنت جدید مجهز به بلوتوث است و امکان کنترل LEDها را از طریق گوشی هوشمند فراهم می‌کند. با کمک چیپست موجوددر این سیستم می‌توان الگوهای برنامه ریزی شده‌ای برای آن تعریف کرد. ایمپلنت مذکور روی موش‌های صحرایی به صورت آزمایشی تست شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۹ بهمن ۱۳۹۹

    برگام...???

مطالب پیشنهادی