ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به دنبال ساخت مک بوک و آیفون با بدنه تیتانیومی است

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت در حال تحقیق برای استفاده از تیتانیوم فرآوری شده با ویژگی‌های منحصر به فردی برای بدنه مک بوک، آیپد و گوشی‌های آیفون است تا بتواند دستگاه‌هایی با بدنه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت در حال تحقیق برای استفاده از تیتانیوم فرآوری شده با ویژگی‌های منحصر به فردی برای بدنه مک بوک، آیپد و گوشی‌های آیفون است تا بتواند دستگاه‌هایی با بدنه مقاوم‌تر و البته سبک‌تر به بازار عرضه کند.

اپل پتنت جدیدی در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسانده که خبر از توسعه دستگاه‌های آتی این شرکت با روکش بدنه تیتانیومی با بافت متفاوت از نظر طراحی بصری و زیبایی می‌دهد. دستگاه‌های دارای بدنه تیتانیومی دوام بسیار بیشتری دارند و اگر در طراحی آن‌ها ضخامت مناسبی در نظر گرفته شود، به مراتب از وزن کمتری نیز برخوردار خواهند بود.

باتوجه به مستندات مربوط به پتنت، آلومینیوم آنودایز شده که در حال حاضر در مک بوک‌ها و آیپدهای فعلی اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، دوام و استحکام تیتانیوم را ندارد. از طرفی، سختی تیتانیوم باعث می‌شود که خم کردن و شکل دادن آن هم کار ساده‌ای نباشد. در نتیجه این نگرانی به وجود می‌آید که دستگاه‌های با پوشش تیتانیومی از نظر زیبایی شناسی، جذابیت‌های بصری لازم را نداشته باشند.

در پتنت جدید،‌ اپل در تلاش است ضمن استفاده از پوشش تیتانیومی، بتواند دستگاه‌های جدید خود را با جذابیت‌های بصری لازم و حکاکی‌های زیبایی به بازار عرضه کند.

سطح تیتانیوم در مقیاس میکرومتری، مسطح نیست و برآمدگی‌ها و فرو رفتگی‌هایی دارد. اپل قصد دارد از همین خاصیت تیتانیوم برای ایجاد سطحی زیبا کمک بگیرد که از نظر ظاهری، زیبایی و جلوه‌ای خاص در مقایسه با پوشش‌های تیتانیومی معمولی داشته باشد.

براساس مستندات مربوط به پتنت، این پوشش تیتانیومی برای مک بوک، آیپد، آیفون و اپل واچ مناسب است. اپل از سال 2001 تا 2003 تعداد کمی از محصولات خود مانند پاور بوک G4 را با پوشش تیتانیومی به بازار عرضه کرد که مشکلاتی همچون پوسته پوسته شدن رنگ بدنه و شکنندگی آن باعث شد، موفقیت خوبی در این زمینه نداشته باشد.

در حال حاضر تنها محصول اپل با پوشش تیتانیومی، «اپل واچ ادیشن» است که به نظر می‌رسد بدنه آن وضعیت بهتری نسبت به بدنه تیتانیومی پاور بوک G4 دارد.

آذرماه امسال نیز اپل پتنت دیگری به ثبت رسانده بود که نشان می‌داد این شرکت به فکر استفاده از پوشش مشکی مات با قابلیت جذب نور بسیار بالا در بدنه برای طیف متنوعی از محصولات خود از جمله آیفون، آیپد، اپل واچ و مک بوک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی