ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش روحانی به احضار وزیر ارتباطات: افزایش پهنای باند دستور من بود؛ من را محاکمه کنید

رییس جمهور در جلسه هیات دولت در واکنش به احضار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دادگاه به دنبال شکایت‌های مختلف از جمله فیلتر نشدن اینستاگرام، مسدود نشدن VPNها و افزایش پهنای باند بین‌الملل، اعلام ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۵

رییس جمهور در جلسه هیات دولت در واکنش به احضار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دادگاه به دنبال شکایت‌های مختلف از جمله فیلتر نشدن اینستاگرام، مسدود نشدن VPNها و افزایش پهنای باند بین‌الملل، اعلام کرد که افزایش پهنای باند به دستور شخص او اتفاق افتاده است و اگر کسی قرار است برای این کار بازخواست شود باید او محاکمه شود و نه وزیر ارتباطات.

حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز (۸ بهمن) در جلسه هیات دولت با ذکر این نکته که افزایش پهنای باند در زمان شیوع ویروس کرونا و برای آموزش آنلاین و سرگرم کردن مردم و گسترش تجارت الکترونیکی در کشور امری لازم و حیاتی بوده تاکید کرد بدون توجه به این موضوع، تحقق این موارد امکان پذیر نبوده است.

او ضمن تشکر از وزیر ارتباطات و وزیر ارتباطات دوره گذشته، اعلام کرد که آنها کار بزرگی انجام داده‌اند: «آنها کار بزرگی کردند. پهنای باند کار عظیم و بزرگی برای کشور است. کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله دستور من بوده است. اگر کسی را می خواهید محاکمه کنید، باید مرا محاکمه کنید.»

روحانی پس از این سخنرانی مهم در دفاع از وزیر ارتباطات و افزایش پهنای باند اینترنت، در این رابطه توییت کرد.

روحانی از افزایش پهنای باند در دوران شیوع کرونا دفاع کرد و گفت: «در ماه‌هایی که ناچار بودیم به مردم بگوییم کسب و کار خود را تعطیل کنید، به بچه‌ها گفتیم مدرسه و دانشگاه نروید، اگر این فضای مجازی نبود، دانش آموزان و دانشجویان چه کار می‌کردند و چگونه درس می‌خواندند؟ مردم در این شرایط چگونه سرگرم می شدند؟».

روحانی با بیان اینکه پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب و کار الکترونیکی، یادآور شد: «پهنای باند یعنی از ثبت سفارش تا بانک مرکزی تا گمرک تا ورود کالا و انبارها، همه را مردم به طور شفاف می‌بینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد. کسی نمی تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد و اگر کسی را می خواهید برای مبارزه با فساد احضار کنید، باید مرا احضار کنید، نه اینکه وزیر مرا احضار کنید.»

به گفته روحانی فضای مجازی توانسته برای مردم شغل درست کند و آموزش مجازی را توسعه ببخشد. او تاکید دارد فضای مجازی در حال حاضر خانواده و دانش آموز و معلم را به هم گره زده است و بابت این مسئله باید از وزیر ارتباطات تشکر کرد.

او منکر مشکلات فضای مجازی نشده و در این جلسه اعلام کرده که مشکلات وجود دارد اما باید درست به آنها نگاه کرد: «اگر وزیر راه ما جاده و اتوبان درست کرد و در آن تصادف شد، باید وزیر راه را احضار کرد؟ باید به او گفت چرا اتوبان بزرگ درست کردی و مردم با سرعت می‌رانند؟ نه! باید متخلف را دستگیر کرد. باید پلیس مراقبت کند. شما می خواهید وظایف پلیس و دوربین را به گردن وزیر راه بیندازید. وظایف راننده را برعهده وزیر راه بیندازید.»

روحانی با بیان اینکه در فضای مجازی هم ممکن است مانند فضای حقیقی تخلف و دزدی کنند، گفت: «ممکن است ایمان جوانان ما را هدف بگیرند. رها کردن فضای مجازی غلط است، بستن آن هم اشتباه است. اگر فضای مجازی نبود چگونه بیماران کرونایی را کنترل کنیم؟ اگر فضای مجازی نبود، چگونه جلوی شیوع کرونا را بگیریم؟ فضای مجازی در سلامت آموزش نشاط مردم کمک کرده است.»

روحانی گفت باید در زمینه استفاده از فضای مجازی فرهنگ سازی کرد: «کسی که پشت فرمان می نشیند، باید آموزش دیده باشد و سواد رانندگی داشته باشد، باید مراقبت کرد.»

گفتنیست هفته گذشته آذری جهرمی به خاطر چند شکایتی که از او شده بود، به دادسرا احضار شد. یکی از موارد شکایات مربوط به اجرا نکردن دستور رییس مرکز ملی‌فضای‌مجازی برای کاهش پهنای باند پیام‌رسان‌های خارجی بوده است. از طرفی بحث چرایی عدم فیلترینگ اینستاگرام نیز مطرح بوده هرچند که سخنگوی قوه قضاییه نیز دیروز اعلام کرد که در دوره تحول قوه قضاییه، درخواستی از سمت این قوه برای مسدودسازی فضای مجازی وجود نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • digiato-2019
    digiato-2019 | ۸ بهمن ۱۳۹۹

    حالا یعنی میخواهی باور کنیم ?

  • digiato-2019
    digiato-2019 | ۸ بهمن ۱۳۹۹

    آفرین به تو

مطالب پیشنهادی