ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۲ پرو در بنچمارک گیک‌بنچ گلکسی S21 اولترا را شکست داد

مدت‌هاست اپل در دنیای چیپ گوشی‌های هوشمند حرف اول را می‌زند و قدرتمندترین تراشه‌ها را تولید می‌کند. جدیدترین پردازنده کوپرتینویی‌ها یعنی A14 Bionic در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ قرار گرفته که توانسته عملکرد بهتری از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

مدت‌هاست اپل در دنیای چیپ گوشی‌های هوشمند حرف اول را می‌زند و قدرتمندترین تراشه‌ها را تولید می‌کند. جدیدترین پردازنده کوپرتینویی‌ها یعنی A14 Bionic در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ قرار گرفته که توانسته عملکرد بهتری از چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ در گلکسی S21 اولترا نشان دهد.

به تازگی یک حساب توییتری به نام «NicolasCatard» در توییتی تصاویری از نتایج بنچمارک گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۲ پرو منتشر کرده که اختلاف زیادی میان امتیاز آن‌ها به چشم می‌خورد. در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ نماینده اپل شکست تقریبا سنگینی را به گوشی سامسونگ تحمیل کرده است.

آیفون ۱۲ پرو در بخش تک هسته‌ای، چند هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی به ترتیب موفق به کسب امتیازهای ۱۵۹۷، ۴۰۰۸ و ۹۲۵۵ شده و در مقابل گلکسی S21 اولترا در این بخش‌ها به ترتیب امتیازهای ۱۰۸۵، ۳۲۹۱ و ۷۱۶۲ را کسب کرده است.

گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۲ پرو

گلکسی S21 اولترا موجود در بنچمارک از چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ بهره می‌برد. طبق نتایج بنچمارک‌های گذشته، این پردازنده در بخش پردازشی عملکرد بالاتری از اسنپدراگون ۸۸۸ نشان می‌دهد، با این حال در بخش پردازشگر گرافیکی از نماینده کوالکام ضعیف‌تر است.

در حالی که جدیدترین پردازنده سامسونگ با لیتوگرافی ۵ نانومتری کمی سریعتر از اسنپدراگون ۸۸۸ است، همچنان نمی‌تواند چیپ A14 Bionic اپل را شکست دهد. با این وجود انتظار می‌رود در نسل بعدی تراشه اگزینوس این موضوع تغییر کند.

سامسونگ برای توسعه نسل بعدی چیپ اگزینوس با کمپانی AMD همکاری می‌کند تا پردازشگر گرافیکی آن را وارد گوشی‌های هوشمندش کند. طبق نتایج بنچمارک‌ها، این تراشه توانسته عملکردی بالاتر از چیپ A14 Bionic نشان دهد و احتمالا در سه ماهه دوم یا سه ماهه سوم امسال از راه می‌رسد. با این حال تا زمانی که کره‌ای‌ها از تراشه جدیدشان رونمایی کنند، نماینده اپل در بازار یکه‌تاز خواهد بود.

در آینده نتایج بنچمارک بیشتری از این دو پرچمدار قدرتمند منتشر خواهد شد، اما انتظار نمی‌رود اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ قادر به شکست A14 Bionic باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی