ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب‌ام‌و M5 CS معرفی شد؛ سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی تاریخ باواریا

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و از M5 CS پرده‌برداری کرد. پیش از معرفی این خودرو، نسخه Competition پرچمدار خانواده سری 5 به شمار می‌رفت، اما این عنوان حالا به M5 CS رسیده، سوپر سدانی که با مشخصات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و از M5 CS پرده‌برداری کرد. پیش از معرفی این خودرو، نسخه Competition پرچمدار خانواده سری 5 به شمار می‌رفت، اما این عنوان حالا به M5 CS رسیده، سوپر سدانی که با مشخصات استثنایی‌اش، لقب سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی تاریخ باواریا را از آن خود کرده است.

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که با بازنگری‌های صورت گرفته قدرت موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو اکنون به 627 اسب بخار رسیده است. شاید بدانید این موتور در M5 Competition توانایی تولید 617 اسب بخار قدرت دارد.

موتور M5 CS قادر به تولید 750 نیوتن متر گشتاور است

وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت ZF و سیستم xDrive بر عهده دارند. این دو به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که چرخ‌های محور عقب را در اولویت دریافت نیروی موتور قرار می‌دهند. ب‌ام‌و برای افرادی که علاقه به دود کردن تایرها دارند، یک حالت اختصاصی نیز تعریف کرده که با انتخاب آن نیرو فقط به چرخ‌های محور عقب ارسال می‌شود.

با چنین قوای محرکه توانمندی، ب‌ام‌و M5 CS در عرض تنها 2.9 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می‌رساند که حدود 0.2 ثانیه سریع‌تر از نسخه Competition است. دستیابی به سرعت 124 مایل (200 کیلومتر) در ساعت هم نیازمند 10.4 ثانیه زمان است و در صورت اصرار بر سرعت‌گیری، این ابرسدان آلمانی قادر خواهد بود نهایت سرعت 190 مایل (305 کیلومتر) در ساعت را ثبت کند.

صفر تا صد M5 CS برابر با 3 ثانیه اعلام شده است

از نظر نمای بیرونی، قطعات تزئینی طلایی و اجزای فیبرکربنی به کار رفته در قسمت‌های مختلف بدنه بلافاصله چشمان بیننده را به سمت خود فرا می‌خوانند. جلوپنجره، رینگ‌ها و برخی نشان‌های نصب شده روی بدنه M5 CS دارای رنگ طلایی و یا به قول ب‌ام‌و طلایی برنزی هستند. اجزایی مثل کاپوت، پوشش موتور، سقف، اسپلیتر جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقب و همچنین آینه‌های جانبی هم از فیبرکربن ساخته شده‌اند. ب‌ام‌و می‌گوید بهره‌گیری از فیبرکربن در قسمت‌های مذکور 70  کیلوگرم از وزن M5 CS کاسته است.

ب‌ام‌و برای اینکه نشان دهد M5 CS خصوصیات برگرفته از مسابقات اتومبیلرانی دارد، گرافیک L شکل چراغ‌های اصلی را به جای سفید، با رنگ زرد تزئین کرده است

در داخل کابین، M5 CS به خاطر ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های فیبرکربنی و ترکیب رنگ مشکی و قرمز بسیار جذاب دیده می‌شود. این راکت زمینی ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد، چرا که در قسمت عقب آن دو صندلی نصب شده، این صندلی‌ها با یک کنسول میانی کوچک از هم جدا شده‌اند.

صندلی‌های M5 CS با پوششی از چرم مرینو احاطه شده‌اند، فرمان نیز پوششی از آلکانتارا دارد

برای ایجاد تمایز بیشتر بین M5 CS و دیگر نسخه‌ها، لوگوی CS به بخش‌هایی مثل داشبورد و چارچوب درها اضافه شده و طرحی از مسیر پیست معروف نوربرگ‌رینگ نوردشلیف (Nurburgring Nordschleife) روی پشت سری هر چهار صندلی نقش بسته است. شاید استفاده از این طرح، به ثبت رکوردی جدید توسط M5 CS در پیست مذکور اشاره دارد، هر چند ب‌ام‌و فعلا حرفی در این مورد به میان نیاورده است.

زیرآرنجی ثابت که فاقد درب بازشونده است، از دیگر تفاوت‌های M5 CS با دیگر اعضای خانواده خود به شمار می‌رود. این زیرآرنجی با هدف کاهش وزن به صورت ثابت طراحی شده است.

وظیفه برقراری ارتباط راننده M5 CS با سیستم اینفوتینمنت را یک نمایشگر 12.3 اینچی عریض بر عهده دارد. این خودرو از تجهیزاتی مثل سیستم تهویه مطبوع 4 ناحیه‌ای، سیستم نورپردازی پیشرفته، شارژر وایرلس تلفن همراه و سیستم صوتی هارمن کاردون بهره می‌برد.

ب‌ام‌و M5 CS از لحاظ سیستم تعلیق هم با M5 استاندارد یا نسخه Competition تفاوت‌هایی داشته و مهندسان در رفتار کمک‌فنرهای هر چهار چرخ بازنگری‌هایی انجام داده‌اند. نتیجه این بازنگری‌ها، ده درصد سفتی بیشتر سیستم تعلیق، میله‌های تعادلی ضخیم‌تر و کاهش ارتفاع 5 میلی‌متری M5 CS در مقایسه با دیگر نسخه‌ها است.

ب‌ام‌و M5 CS در کنار دیگر رنگ‌های ارائه شده برای M5 استاندارد، در دو رنگ خاکستری و سبز اختصاصی (تصویر بالا) هم تولید خواهد شد

این خودرو روی رینگ‌های 20 اینچی زیبا و تایرهای پیرلی P Zero Corsas حرکت می‌کند. در پشت این رینگ‌های طلایی برنزی، اجزای ترمز سرامیک کربنی با کالیپر قرمز رنگ جا خوش کرده‌اند. ب‌ام‌و ابعاد تایرهای این سوپر سدان را در جلو و عقب به ترتیب 275/35 و 285/35 اعلام کرده است.

سدان آتشین ژرمن‌ها، به عنوان مدل 2022 به فروش رسیده و تولید آن محدود خواهد بود. این خودرو از بهار پیش رو راهی بازار اروپا می‌شود و مشتریان ساکن آمریکا باید تا نیمه دوم سال منتظر بمانند. ب‌ام‌و برای این محصول بسیار هیجان‌انگیز قیمتی برابر با 143 هزار دلار تعیین کرده که در مقایسه با نسخه Competition حدود 30 هزار دلار بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali
    ali | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

    غول مرحله آخر

  • GT
    GT | ۸ بهمن ۱۳۹۹

    ای جان ??

مطالب پیشنهادی