ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه دو مدل گلکسی S21: چیپ اسنپدراگون و اگزینوس چقدر تفاوت دارند؟

سامسونگ مدت‌هاست پرچمدارهای خود را در بازارهای مختلف با پردازنده‌های متفاوتی یعنی اگزینوس و اسنپدراگون به فروش می‌رساند و این موضوع برای گوشی‌های سری گلکسی S21 هم تغییر نکرده. این محصولات به چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

سامسونگ مدت‌هاست پرچمدارهای خود را در بازارهای مختلف با پردازنده‌های متفاوتی یعنی اگزینوس و اسنپدراگون به فروش می‌رساند و این موضوع برای گوشی‌های سری گلکسی S21 هم تغییر نکرده. این محصولات به چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده‌اند که در ادامه نگاهی به تفاوت عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

ظاهرا سامسونگ توانسته به خوبی چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ را بهینه کند و برخلاف سال‌های گذشته، عملکرد مناسبی در برابر اسنپدراگون ۸۸۸ دارد. با این حال این تراشه در برابر چیپ A14 Bionic مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد و گلکسی S21 اولترا در گیک‌بنچ از آیفون ۱۲ پرو شکست خورده است.

اگزینوس ۲۱۰۰ در مقایسه با گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته که برای مثال می‌توان به تولید با لیتوگرافی ۵ نانومتری، تجهیز به هسته قدرتمند Cortex-X1، مودم 5G یکپارچه و پشتیبانی از رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی نمایشگر اشاره کرد. این چیپ در بخش چند هسته‌ای گیک‌بنچ امتیاز ۳۲۶۳ را کسب کرده، در حالی که گلکسی S20 با تراشه اگزینوس ۹۹۰ به امتیاز ۲۲۹۹ دست پیدا کرده است.

با توجه به این اختلاف امتیاز بالا، گلکسی S21 با اگزینوس ۲۱۰۰ می‌تواند با اسنپدراگون ۸۸۸ رقابت کند که البته نتایج بنچمارک‌ها هم از چنین موضوعی خبر می‌دهند. پرچمدار کره‌ای‌ها با چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ در بخش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۵ به ترتیب موفق به کسب امتیازهای ۱۰۷۰ و ۳۲۶۳ شده و نمونه مجهز به اسنپدراگون به ترتیب امتیازهای ۱۰۷۶ و ۳۲۲۳ را بدست آورده است.

گلکسی S21

در بنچمارک PCMark Work 2.0، چیپ سامسونگ عملکرد بالاتری نسبت به نماینده کوالکام داشته و گلکسی S21 با اگزینوس ۲۱۰۰ به امتیاز ۱۴,۷۳۲ دست پیدا کرده، در حالی که مدل دیگر با اسنپدراگون ۸۸۸ امتیازی برابر ۱۳,۰۷۰ دارد.

در بنچمارک 3D Mark Wildlife هم اگزینوس ۲۱۰۰ برتری اندک خود را حفظ می‌کند. چیپ کره‌ای‌ها در این بنچمارک به امتیاز ۵۸۵۲ و اسنپدراگون ۸۸۸ به امتیاز ۵۷۳۳ دست پیدا کرده است. با وجود چنین عملکردی، در کارهای گرافیکی سنگین، این نماینده کوالکام است که دست بالا را دارد.

در بنچمارک GFXbench Aztec Ruins Vulkan چیپ اسنپدراگون در حالت بالا و نرمال به ترتیب عملکردی برابر ۳۵ و ۵۵ فریم بر ثانیه داشته، در حالی رقیبش به ترتیب عملکردی برابر ۲۶ و ۳۵ فریم از خود نشان داده است.

سامسونگ برای نسل بعدی چیپ خود با AMD همکاری می‌کند تا پردازشگر گرافیکی این کمپانی را به اگزینوس بیاورد. با توجه به نتایج بنچمارک‌ها، نسل بعدی اگزینوس نه تنها می‌تواند رقابت با تراشه‌ پرچمدار کوالکام را شدیدتر کند، بلکه شاید حکمرانی اپل در این بخش از بازار را هم دستخوش تغییراتی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mahdirashidi
    mahdirashidi | ۹ بهمن ۱۳۹۹

    اگر میشه ویدیو بررسی گوشی سامسونگ m21 رو بارگزاری کنید ممنون میشم

  • mahdirashidi
    mahdirashidi | ۹ بهمن ۱۳۹۹

    سلام

مطالب پیشنهادی