ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت برای فصل دوم سال مالی ۲۰۲۱؛ درآمد ۴۳.۱ میلیارد دلاری

گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۱ منتشر شد که از درآمد ۴۳.۱ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۵.۵ میلیارد دلاری خبر می‌دهد. درآمدها ۱۷ درصد و سود خالص ۳۳ درصد نسبت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۱ منتشر شد که از درآمد ۴۳.۱ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۵.۵ میلیارد دلاری خبر می‌دهد. درآمدها ۱۷ درصد و سود خالص ۳۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل افزایش داشته. علاوه بر این‌ بخش‌های ایکس باکس، سرفیس و سرویس‌های ابری به لطف پاندمی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند.

بازار PC به خاطر دورکاری ناشی از کرونا رونق پیدا کرد و همین عامل سبب شد تا درآمد‌ کلی بخش ویندوز مایکروسافت ۱ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل افزایش یابد. با اینکه تنها حدود سه ماه از عرضه ایکس باکس سری S و X می‌گذرد مایکروسافت از افزایش ۶۸ درصدی درآمد‌ بخش سخت افزار به لطف عرضه کنسول‌های نسل بعد خبر داده است.

درآمد سرویس‌ها و محتواهای ایکس باکس نیز ۴۰ درصد در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل افزایش داشته است. گیمینگ در سال ۲۰۲۰ به خاطر قرنطینه به شدت افزایش یافت و بسیاری از کاربران از سرویس Xbox Game Pass و سرویس‌هایی مثل xCloud استفاده کردند. مجموع اینها سبب شد تا درآمد سرویس‌های گیمینگ مایکروسافت ۵۱ درصد افزایش یافته و برای اولین بار در یک فصل مالی به رقم ۵ میلیارد دلار برسد.

گزارش مالی مایکروسافت برای فصل دوم سالی مالی ۲۰۲۱ حاوی خبرهای خوب برای واحد سرفیس نیز است. درآمد این‌ بخش تنها ۳ درصد افزایش پیدا کرد ولی حالا برای نخستین بار به یک کسب و کار ۲ میلیارد دلاری برای مایکروسافت تبدیل شده که برای دوام آن در طولانی مدت بسیار حائز اهمیت است.

مایکروسافت اضافه می‌کند که تعداد مشترکین سرویس Microsoft 365 Consumer به ۴۷.۵ میلیون نفر رسیده که افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد. مایکروسافت سال گذشته میلادی روی توسعه Teams و Microsoft 365  برای مصرف کنندگان تمرکز کرد و با رونمایی از خدمات جدید تعداد مشترکین آنها را افزایش داد.

سرویس‌های ابری مایکروسافت نیز به لطف ادامه دورکاری و آنلاین بودن کلاس‌های درسی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. هر دو‌ بخش آفیس (تجاری و مصرف‌کننده) رشد داشتند و درآمد Office 365 Commercial با افزایش ۲۱ درصدی همراه بوده است. درآمد محصولات سرور و سرویس‌های ابری نیز به خاطر وابستگی بیشتر شرکت‌ها به خدمات ابری ۲۶ درصد بیشتر شد. درآمد‌بخش Azure به تنهایی ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • VDIEX
    VDIEX | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    اوها. چقد زیاد تر شده

مطالب پیشنهادی