ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

 اپل با پیشی گرفتن از آمازون و گوگل، با ارزش‌ترین برند جهان شد

اپل یک بار دیگر و بعد از پنج سال در رده‌بندی 2021 «برند فایننس» به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان شناخته شد. تنوع بخشی به خدمات و سرویس‌هایی از جمله تی‌وی پلاس در این رشد قابل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

اپل یک بار دیگر و بعد از پنج سال در رده‌بندی 2021 «برند فایننس» به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان شناخته شد. تنوع بخشی به خدمات و سرویس‌هایی از جمله تی‌وی پلاس در این رشد قابل توجه موثر بوده است.

با گذشت پنج سال از آخرین باری که اپل در جایگاه دوم قرار گرفت، ‌این بار توانست گوی سبقت را از رقبای سرسختی همچون آمازون برباید و به عنوان ارزشمندترین برند جهان ازسوی برند فایننس شناخته شود.

ارزش برند اپل در فهرست 2021 برند فایننس 263.4 میلیارد دلار تخمین زده شده است که در حدود 87 درصد بیشتر از ارزش تخمین زده شده در سال گذشته است.

برند فایننس در گزارش منتشر شده خود می‌گوید:

«اپل با مدیریت تیم کوک طی پنج سال گذشته روی توسعه استراتژی‌هایی فراتر از گوشی‌های آیفون تمرکز کرده که رشد بیشتری را برای شرکت ایجاد کرده است.

سیاست متنوع کردن خدمات و محصولات اپل باعث شده این برند خدمات مختلفی از جمله اپل استور، آی‌کلاود، اپل پادکست، اپل موزیک،‌ اپل تی‌وی و اپل آرکید را توسعه دهد. تنها در روز اول تعطیلات سال نو، مشتریان اپ استور 540 میلیون دلار برای خدمات و سرویس‌های آن هزینه کردند.»

«لورنس نیوئل»  مدیرعامل برند فایننس آمریکا در بیانیه‌ای گفت:

« میراث استیو جابز تحت برند اپل با نوآوری‌های جدیدی همچنان زنده است. اپل، لقب ارزشمندترین برند جهان را بعد از پنج سال از آمازون باز پس گرفته و این جهش نشان دهنده متفاوت فکر کردن این برند است.»

برند فایننس برای تعیین ارزشمندترین برند، مولفه‌هایی را در نظر می‌گیرد. براساس رتبه بندی برند فایننس،‌ آمازون نسبت به سال قبل صدرنشینی را به اپل واگذار کرد و با ارزش 254.2 میلیارد دلار بعد از اپل در جایگاه دوم قرار گرفت. این در حالی است که به دلیل شرایط همه گیری کرونا، ارزش برند گوگل افت کرد و این شرکت در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش فناوری و رسانه، «تسلا« توانست لقب شرکت با سریع‌ترین رشد را از آن خود کند. نتفلیکس نیز که در شرایط همه گیری کرونا رشد خوبی را تجربه کرده، لقب برندی با بیشترین رشد جهشی را از آن خود کرد.

در این رتبه بندی، شرکت‌های دیگر نیز به دلیل همه گیری ویروس کرونا وضعیت بدتری داشتند. بوئینگ، هواپیمایی آمریکا، یونایتد ایرلاینز و دلتا، حدود 40 درصد ارزش برند خود را در رتبه بندی از دست دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی