ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شمار مبتلایان قطعی به کرونا از ‍۱۰۰ میلیون نفر فراتر رفت

همزمان با گسترش گونه‌های جدید ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان قطعی به کووید-۱۹ با جهشی ‍۱۰ میلونی در کمتر از سه هفته از ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرد. ویروسی که زمانی کسی تصور نمی‌کرد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

همزمان با گسترش گونه‌های جدید ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان قطعی به کووید-۱۹ با جهشی ‍۱۰ میلونی در کمتر از سه هفته از ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرد.

ویروسی که زمانی کسی تصور نمی‌کرد حتی از ووهان خارج شود، تا کنون با آلوده‌سازی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر، ۱.۳ درصد از کل جمعیت دنیا را درگیر کرده و ۲.۱ میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌‌اند. از ابتلای سال ۲۰۲۱ روزانه حدود ۶۶۸ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و نرخ مرگ و میر بر اثر آن نیز ۲.۱۵ درصد برآورد شده است.

کشورهای با بیشترین آمار ابتلا به کرونا تا ۷ بهمن ۱۳۹۹

کشورهای با بیشترین نرخ ابتلا شامل آمریکا، برزیل، روسیه و بریتانیا می‌شود که در مجموع بیش از نیمی از کل آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند، آن هم در حالی که ۲۸ درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شوند. یکی از دلایل این آمار بالا، گستردگی سیستم تست بیماری است و در بسیاری از کشورهای دیگر به خاطر فقدان آزمایش‌های کافی شمار واقعی مبتلایان در آنها بالاتر از آمارهای رسمی است.

دو عامل اساسی باعث شده شیب ابتلا به بیماری به شدت افزایش پیدا کند. نخست اینکه با شیوع بیشتر، نرخ ابتلای افراد به بیماری نیز بالاتر می‌رود و عامل دوم نیز پیدا شدن گونه‌های جدیدی است که نرخ انتقال بالاتری دارند. این عوامل باعث شده تنها در ۳ ماه اخیر ۵۰ میلیون نفر به شمار مبتلایان اضافه شود در حالی که پیش از آن ‍۱۱ ماه طول کشیده بود تا شمار بیماران به ۵۰ میلیون نفر برسد. همانطور که در نمودار زیر می‌بینید ایران در بین کشورهایی است که بیشترین قربانی کووید-۱۹ را داشته است.

کشورهای با بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا تا ۷ بهمن ۱۳۹۹

بزرگترین امید دنیا برای عبور از این بحران واکسن‌هایی متعددی است که توسط کشورهای مختلف توسعه یافته. در حال حاضر حدود ۵۶ کشور دنیا واکسیناسیون را شروع کرده‌اند اما حجم بالای سفارشات از سوی کشورهای ثروتمند باعث شده دسترسی به واکسن‌های کارآمد برای کشورهای دیگر دشوار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    لعنت بر چین

  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۹ بهمن ۱۳۹۹

    خدا عاقبتمون ختم به خیر کنه?

مطالب پیشنهادی