ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین مدیوم فرمت فوجی فیلم GFX 100S با رزولوشن 102 مگاپیکسل معرفی شد

دوربین مدیوم فرمت و بدون آینه فوجی فیلم GFX 100S با سنسور ۱۰۲ مگاپیکسلی نمونه‌ای کوچکتر از مدل GFX 100 است که ۴ هزار دلار برای خریداران ارازنتر تمام می‌شود. GFX 100S هم مثل مدل قبلی به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

دوربین مدیوم فرمت و بدون آینه فوجی فیلم GFX 100S با سنسور ۱۰۲ مگاپیکسلی نمونه‌ای کوچکتر از مدل GFX 100 است که ۴ هزار دلار برای خریداران ارازنتر تمام می‌شود.

GFX 100S هم مثل مدل قبلی به حسگر ۱۰۲ مگاپیکسلی CMOS با سیستم نور دهی پشتی و قطر ۵۵ میلی‌متر مجهز شده که قادر به پوشش ۱۰۰ درصدی فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز است. شرکت ژاپنی برای کاهش وزن ۵۰۰ گرمی ناچار به حذف برخی قابلیت‌ها شده، برای مثال در این مدل امکان استفاده از گریپ باتری عمودی حذف شده و EVF قبلی هم با یک منظره یاب الکترونیکی OLED ثابت جایگزین شده است.

در پنل پشتی نمایشگر لمسی ۲.۳ مگاپیکسلی با قابلیت چرخش در دو محور قرار گرفته است. این دوربین ویدیوهای 4K را با نرخ 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کرده و خروجی آن با نرخ ۱۲ بیت به صورت خام یا ۱۰ بیت با نمونه برداری 4:2:2 از طریق درگاه HDMI روی ضبط کننده خارجی ذخیره می‌شود.

هرچند لرزشکیر اپتیکال داخل بدنه سبکتر و کوچکتر شده اما فوجی‌فیلم مدعی است عملکرد آن حتی از GFX 100 هم بهتر خواهد بود و ۶ استاپ را برای اغلب لنزها به ارمغان می‌آورد. این مزیت به لطف استفاده از بهبود الگوریتم‌ها و ارتقای حسگر ژیروسکوپ میسر شده است. در مجموع بدنه نسبت به GFX 100S سی درصد کوچکتر شده که حمل و جابجایی آن را تسهیل می‌کند.

سیستم کنترلی دستگاه شامل کلید چرخشی PASM شبه DSLR و کلیدهای مجازی دیگر می‌شود که روی نمایشگر مونوکروم ۱.۸ اینچی به نمایش گذاشته می‌شود. پورت‌های ورودی-خروجی شامل یک درگاه USB-C، HDMI، سوکت‌ ۳.۵ میلیمتری و اسلات‌های کارت UHS-II SD می‌شود. دوربین GFX 100S از دو ماه دیگر و با قیمت ۶ هزار دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

این شرکت همزمان با عرضه دوبین مذکور یک لنز ۸۰ میلی‌متری با اپرچر f/1.7 را نیز با قیمت ۲۳۰۰ دلار ارائه می‌کند که نگرانی کاربران در مورد فقدان لنزهای سریع برای سری GFX را مرتفع می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    ?

مطالب پیشنهادی