ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

DxOMark به دوربین آیفون 12 مینی امتیازی مشابه آیفون 12 داد

دوربین آیفون 12 مینی با عملکرد مطلوب در عکاسی و فیلمبرداری هم امتیاز با آیفون 12 در رتبه چهاردهم فهرست DxOMark قرار گرفت. باتوجه به اینکه ماژول دوربین آیفون 12 مینی مشابه آیفون 12 است، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

دوربین آیفون 12 مینی با عملکرد مطلوب در عکاسی و فیلمبرداری هم امتیاز با آیفون 12 در رتبه چهاردهم فهرست DxOMark قرار گرفت.

باتوجه به اینکه ماژول دوربین آیفون 12 مینی مشابه آیفون 12 است، امتیاز کلی هر دو گوشی هوشمند در تست‌های DXOMARK نیز تقریبا مشابه یکدیگر بوده و هر دو دستگاه موفق به کسب امتیاز مشابهی در عکاسی، بزرگنمایی و تصویربرداری ویدیویی شدند، اما از نظر جزئیات، تفاوت‌هایی بین نتایج تست‌های دوربین دو دستگاه دیده می‌شود.

آیفون 12 مینی رفتار ناپایدار بیشتری خصوصا در حین تصویربرداری ویدیویی نسبت به آیفون 12 از خود نشان می‌دهد. هرچند آیفون 12 مینی در به تصویر کشیدن جزئیات عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

نوردهی عمدتا دقیق و محدوده داینامیک در تصویربرداری ویدیویی تا حد زیادی گسترده است. هرچند محدوده داینامیک در عکاسی محدود است. از نظر وایت بالانس، تعادل رنگ سفید متمایل به آبی است.

به علاوه در شرایط نور محیطی ضعیف یا تصویربرداری در فضای داخلی، نویز مشهودی در تصاویر دیده می‌شود که از نقاط ضعف دوربین آیفون 12 مینی به شمار می‌رود. اثر حلقه‌زنی که در لبه‌های سوژه باعث ایجاد اثرات ناخواسته می‌شود، در برخی شرایط تصویر برداری دیده می‌شود.

آیفون 12 مینی نیز همانند نسخه معمولی، فاقد قابلیت زوم اختصاصی است،‌ در نتیجه محدودیت‌هایی برای تصویربرداری تله فوتو در آن وجود دارد.

همچنین در ترسیم رنگ پوست در اکثر تست‌های انجام شده، خروجی خوبی ارائه می‌دهد. دوربین این دستگاه از نظر فوکوس خودکار سرعت عمل خوبی داشته و در تصویربرداری محیط داخلی و محیط بیرونی نیز دقت خوبی از خود نشان می‌دهد. سیستم لرزش‌گیر دوربین گوشی نیز هم در حالت ایستا و هم در حال حرکت، عملکرد خوبی دارد.

همان‌طور که گفته شد در نور محیطی ضعیف، نویز مشهودی در تصاویر گرفته شده دیده می‌شود و همین نویز باعث می‌شود برخی از جزئیات به خوبی نمایش داده نشود. به علاوه در وضوح عکس‌هایی که به صورت متوالی گرفته می‌شود، تفاوت‌های مشهودی وجود داشته و ناپایداری‌هایی نیز در فوکوس خودکار در فضای باز قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی