ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه چهارم 2020 را منتشر کرد؛ افزایش 30 درصدی سود

گزارش درآمد فصل پایانی سال 2020 سامسونگ الکترونیک حاکی از آن است که با وجود همه گیری کرونا، کره‌ای‌ها در سال گذشته میلادی درآمد بیشتری نسبت به سال قبل کسب کردند. سود عملیاتی سامسونگ در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

گزارش درآمد فصل پایانی سال 2020 سامسونگ الکترونیک حاکی از آن است که با وجود همه گیری کرونا، کره‌ای‌ها در سال گذشته میلادی درآمد بیشتری نسبت به سال قبل کسب کردند.

سود عملیاتی سامسونگ در سال 2020 با رشد 29.6 درصد نسبت به سال قبل، به 32.1 میلیارد دلار و درآمد این شرکت با رشد 2.78 درصد نسبت به سال 2019 به 211.5 میلیارد دلار رسید.

سامسونگ می گوید که این شرکت علی رغم مسایل مربوط به همه گیری کرونا در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی با تلاش فراوان محصولات و خدمات خود را به صورت گسترده به بازارهای جهانی عرضه کرده است. این شرکت در این سه ماهه 55 میلیارد دلار درآمد و 8 میلیارد دلار سود عملیاتی داشته است.

سود فصل چهارم 2020 سامسونگ نسبت به فصل قبل با افزایش 26.4 درصدی روبرو بوده که این نرخ افزایش بیشتر به فروش نمایشگر و حافظه مربوط می‌شود. با وجودی که میزان فروش تراشه‌های حافظه سامسونگ نسبت به فصل قبلی با افت همراه بوده اما در نهایت فروش بیشتری نسبت به سال قبل از آن خود کرد.

به دلیل تقاضای بالای نمایشگر توسط تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند، بخش نمایشگر سامسونگ بالاترین درآمد خود را در فصلی که گذشت از آن خود کرد. سامسونگ در گزارش مالی خود به این موضوع اشاره نکرده است ولی نباید فراموش کنیم که در فصلی که گذشت، گوشی‌های سری آیفون 12 با نمایشگرهای OLED به بازار عرضه شدند.

در فصل چهارم 2020، میزان زیان دهی سامسونگ از بخش مانیتور و تلویزیون نیز کاهش یافت. سامسونگ پیش بینی می‌کند به لطف عرضه پرچمداران سری گلکسی S21، سود بخش موبایل در سه ماه جاری افزایش یابد. همچنین این شرکت قصد دارد گوشی‌های تاشو جدیدی به بازار عرضه کند که عرضه آنها نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

در عین حال انتظار می‌رود بخش نمایشگر سامسونگ با نمایشگرهای OLED برای دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، تبلت و نمایشگر مخصوص خودرو در کنار بازار نمایشگر گوشی‌های هوشمند به رونق خوبی دست پیدا کند. به علاوه کره‌ای‌ها در تلاش هستند به درآمد و سود خوبی از فروش نمایشگرهای تاشو و کشویی دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی