ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از فناوری Air Charge برای شارژ بی‌سیم گجت‌ها از فاصله چند متری رونمایی کرد

فناوری «Mi Air Charge» شیائومی بر خلاف پدهای شارژ فعلی قادر است چندین دستگاه را به صورت همزمان در شعاع چند متری با توان ۵ واتی شارژ کند. پدهای شارژ کنونی هرچند عنوان بی‌سیم را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

فناوری «Mi Air Charge» شیائومی بر خلاف پدهای شارژ فعلی قادر است چندین دستگاه را به صورت همزمان در شعاع چند متری با توان ۵ واتی شارژ کند.

پدهای شارژ کنونی هرچند عنوان بی‌سیم را یدک میکشند اما واقعیت این است که کارایی آنها تفاوت چندانی با کابل‌ها ندارد و حتی از برخی جهات محدودتر هستند. شیائومی برای تغییر این رویه از فناوری Mi Air Charge رونمایی کرده که بدون نیاز به تماس فیزیکی با گجت‌ها و از فاصله چند متری می‌تواند آنها را با توان ۵ واتی شارژ کند. به گفته این شرکت موانع فیزیکی اختلالی در این روند ایجاد نخواهند کرد و علاوه بر موبایل و تبلت با ساعت یا مچ‌بندهای هوشمند نیز سازگاری دارد.

هدف شیائومی از توسعه این فناوری تبدیل اتاق‌ها به فضایی کاملا بی‌سیم است که در آن همه اشیا هوشمند از جمله موبایل، اسپیکر، لوازم خانگی و غیره بدون نیاز به کابل‌‌های متعدد انرژی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. با این حال شیائومی تاکید کرده امسال از عرضه تجاری دستگاه‌های بهره ‌مند از این فناوری خبری نخواهد بود.

اساس این تکنولوژی شارژ بی‌سیم، موقعیت‌یابی فضایی و مخابره انرژی است که در آن پیل شارژ ایزوله‌ ساخت شیائومی با ۵ آنتن تداخل فاز مکان ثبات یا متحرک موبایل را تشخیص داده و با تکیه بر آرایه کنترل فاز شامل ۱۴۴ آنتن، امواج میلیمتری را از طریق بیم‌فرمینگ یا شکل‌دهی پرتور مستقیما به سمت موبایل ارسال می‌کند.

این شرکت دستگاه گیرنده را نیز به آرایه‌ای از آنتن‌های مینیاتوری مجهز کرده است. این بخش شامل آنتن راهنما برای ارسال اطلاعات مکانی با حداقل مصرف انرژی و آرایه‌ای از ۱۴ آنتن دیگر برای دریافت سیگنال موج میلیمتری و تبدیل آن به انرژی الکتریکی با کمک پیل شارژ و مدار رکتی‌فایر می‌شود.

شیائومی پیش از این هم با معرفی فناوری شارژ بی سیم ۸۰ واتی توان مهندسی خود را در این زمینه نشان داده است. گسترش این فناوری جدید نیز به اکوسیستمی گسترده از دستگاه‌ها نیاز دارد که خارج از توان شیائومی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    ممکنه برای بیمارانی که از باتری قلب استفاده میکنند خطرناک باشه

    • princess24
      princess24 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

      ? ولی اگه آمریکا میساخت میگفتی اصلا درد(ضرر) نداره . هر کشوری که آمریکا رو قبول نداره هرکاری بکنه جنابعالی اعتراض میکنی. چه خوب باشه چه بد. مردم منطقشون زیر درخت آلبالو گمشده.

  • Reza
    Reza | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    خطرناک نیست دوست عزیز ، چون در انتقال بی سیم میدان الکتریکی به میدان مغناطیسی تبدیل میشه

  • ali rezaie
    ali rezaie | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    متاسفانه فناوری بسیار مضری هست چون توان الکتریکی رو منتقل میکنه و از امواج وای فای و شبکه های موبایل خیلی قوی تره
    شارژ بیسیم فقط در همین نوع فعلی خوب هست که فقط وقتی گوشی رو روی شارژر قرار میدن شارژ میشه
    میترسم از این که شرکت ها به علت جذاب بودن این قابلیت اونو به کار بگیرن

    • Mohsen
      Mohsen | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

      حرف‌های شما منو یاد زمان اختراع تلفن‌های بیسیم میندازه. تا بوده همین بوده که یکسری افراد بدون هیچ مستند علمی مورد تاییدی، از خطرناک بودن تکنولوژی‌های جدید صحبت کنند.

مطالب پیشنهادی