ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوران خشم کاربران از پلتفرم رابین‌هود گوگل را به پاکسازی ۱۰۰ هزار رای منفی وادار کرد

توقف معاملات «گیم‌استاپ» در پلتفرم معاملاتی «رابین‌هود» باعث شد هزاران کاربران خشمگین با ثبت دیدگاه‌های منفی امتیاز این اپ را پلی‌استور به شدت کاهش دهند تا حدی که گوگل ناچار شد بیش از صد هزار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

توقف معاملات «گیم‌استاپ» در پلتفرم معاملاتی «رابین‌هود» باعث شد هزاران کاربران خشمگین با ثبت دیدگاه‌های منفی امتیاز این اپ را پلی‌استور به شدت کاهش دهند تا حدی که گوگل ناچار شد بیش از صد هزار نقد منفی را حذف کند. همچنین این کاربران از اپل خواسته‌اند اپ مذکور را از فروشگاه خود حذف کند.

در روزهای اخیر کاربران یکی از انجمن‌‌های ردیت طی اقدامی هماهنگ شروع به خرید سهام گیم‌استاپ کردند تا از سقوط آن که به ظن آنها توطئه‌ای از سوی سرمایه‌گذاران معروف به «شورت سلر» است جلوگیری کنند. این اقدام باعث شد ارزش سهم به شکلی خیره کننده بالا برود اما پلتفرم رابین‌هود با توقف معاملات در برابر ادامه این روند مانع ایجاد کرده است.

این پلتفرم پس از آنکه از تصمیم خود برای توقف خرید سهم‌های گیم‌استاپ، AMC و دیگر سهم‌های ترند شده توسط انجمن r/WallStreetBets ردیت خبر داد با موجی از واکشن‌های منفی از سوی کاربران، سرمایه‌گذاران سرشناس و حتی سیاستمداران مواجه شد. نتیجه این اقدام ثبت انبوهی نقد منفی در پلی استور بود که باعث شد در مجموع امتیاز اپ رابین‌هود به یک ستاره (از پنج ستاره) برسد؛ گوگل اما با حذف دیدگاه‌های کاربران خشمگین آنرا دوباره به حالت عادی برگرداند. همانطور که در تصویر فوق می‌بینید پیش از دست به کار شدن گوگل شمار رای‌های با میانگین تک ستاره به ۲۷۵ هزار رسیده بود.

دلیل حذف این نقدها تضاد آنها با قوانین گوگل در مورد ممنوع بودن راه‌‌اندازی کمپین علیه یک اپ برای کاهش امتیازات آن به شکل هماهنگ شده است. مشکل به پلی استور محدود نمی‌شود و در مارکت اپل هم کاربران با امضای درخواستی خواستار حذف این اپ شده‌اند. همچنین آنها سرگرم جمع‌آوری امضا برای شکایت علیه رابین‌هود هستند.

در پی واکنش‌های منفی از سوی طرف‌های مذکور رابین‌هود با عقب‌نشینی نسبی اعلام کرده اجازه داد و ستد سهام به صورت محدود را خواهد داد. همزمان با فشار همه جانبه ناشی از افزایش یکباره داد و ستدها رابین‌هود ناگزیر شد یک میلیارد دلار سرمایه اضطراری جذب کند تا پاسخگوی تقاضای کاربران باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    چقدرم اسمش به این نوع عملکردش میاد! رابین هود! ?

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    توی ردیت از تعدادی کاربر پرسیدم واقعا چرا فکر میکنن توطئه ای در مورد کاهش سهام گیم استاپ در کاره چون با وجود کاهش شدید فروش فیزیکی بازی ها دیگه این فروشگاه آینده چندان درخشانی نداره. کاملا غیرمتمدنانه و غیر منطقی جواب دادن. کاربران این پلتفرم بشدت جوگیرن.

    • Uncle_STULIN
      Uncle_STULIN | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

      در واقع فقط بحث گیم استاپ نیست، بحث نابود کردن شرکت های کوچیک توسط شرکت های بزرگ هست که از مشکلات کاپیتالیسم امروز هست و باعث میشه هیچکی نتونه شروع کنه، چون شرکت های بزرگ بازار رو کنترل می کنن تا رقیبی براشون به وجود نیاد.

      • sinagoogle
        sinagoogle | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

        البته اینجا بحث شرکت ها بزرگ و کوچک مطرح نیست. بلکه کاربرای ردیت قصد دارن به هج فوند ها آسیب بزنن که البته در نهایت تعداد کمی از هج فوندها و عده زیادی از کاربرا بعد از خوابیدن این ماجرا کلی ضرر میکنن. توی 150 سال گذشته هیچ کدوم از کله گنده های وال استریت حتی اگر شرکتش ورشکسته شده باشه ولی خودش ضرر نکرده و سمت یه موقعیت بهتر رفته.

  • molavy
    molavy | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    گوگل غلط کرده رای مردم رو فیلتر کرده، هرچند دروغه خبر، تو دنیای آزاد از این حرف ها خبری نیست

    • داش غلام
      داش غلام | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

      آقا مولوی ترامپ به اون گندگی را سانسور کردند دیگه این که هیچه

مطالب پیشنهادی