ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ریز وایپر 8K
تکنولوژی

ریزر وایپر 8K معرفی شد؛ سریع‌ترین ماوس گیمینگ جهان

ماوس ریزر «وایپر 8K» نسخه ارتقا یافته‌ای از مدل وایپر است که با سرعت به مراتب بیشتر و قابلیت‌های جدیدی همراه شده اما با همان قیمت ۷۹ دلاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. به گفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

ماوس ریزر «وایپر 8K» نسخه ارتقا یافته‌ای از مدل وایپر است که با سرعت به مراتب بیشتر و قابلیت‌های جدیدی همراه شده اما با همان قیمت ۷۹ دلاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

به گفته ریزر واپیر 8K با نرخ نمونه‌برداری ۸۰۰۰ مگاهرتزی به مراتب از استاندارد ۱۰۰۰ مگاهرتزی این حوزه بالاتر بوده و از این نظر سریع‌ترین مدل بازار است. نرخ نمونه برداری نشان دهنده دفعاتی است که ماوس طی یک ثانیه مکان نشانگر روی صفحه را به کامپیوتر اطلاع می‌دهد.

هرچه این میزان بالاتر باشد ماوس روانتر و دقیق‌تر بوده و سریعتر به دستورات واکنش نشان می‌دهد و همین عامل وایپر 8K را به گزینه دلخواه گیمرها تبدیل می‌کند. البته برای دستیابی به چنین سطحی از سرعت باید سیستم از پردازنده Core i5-8600K یا Ryzen 5 3600، گرافیک GTX 1080 و نمایشگر با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی برخوردار باشد

ریزر در این ماوس هم از حسگر فوکوس خود با حداکثر رزولوشن ۲۰۰۰۰ نقطه در اینج استفاده کرده اما برای دستیابی به نرخ نمونه‌برداری بالاتر آنرا به فناوری HyperPolling مجهز کرده. کاربران با استفاده از نرم‌افزار «سیناپس» قادر به تنظیم نرخ نمونه‌برداری در سطوح دلخواه حتی تا ۱۲۵ مگاهرتز هستند اما مشخص نیست چرا کسی باید اصلی‌ترین مزیت این ماوس را غیرفعال کند.

مزایای وایپر 8K از نظر سرعت پاسخگویی تنها به نرخ نمونه‌برداری محدود نمی‌شود چرا که شرکت سازنده این ماوس را به جدیدترین سوییچ اپتیکال خود مجهز کرده است. این سوییچ اپتیکال برخلاف نمونه‌های مکانیکی در مدل‌های عادی، نیازی به تماس فیزیکی بین قطعات نداشته و با سرعت بسیار بالاتری فرامین را به سیستم ارسال می‌کند.

دیگر مشخصات وایپر 8K شامل برخوردار بودن از ۸ کلید، اتصال از طریق سیم و وزن ۶۸ گرمی می‌شود. از نظر ارگونومی نیز می ‌توان آنرا یکی از بهترین مدل‌های بازار دانست که امکان کار با هر دو دست را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی