ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

هفتمین رویداد بازاریابی دی‌ام تاک به صورت آنلاین برگزار می‌شود

هفتمین رویداد بازاریابی «دی‌ام تاک» با هدف انتقال تجربه فعالان بازاریابی و شبکه‌سازی، ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. «هادی مرادی»، بنیانگذار رویداد دی‌ام‌تاک در گفتگو با دیجیاتو گفت: «تا کنون شش دی ام تاک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۲

هفتمین رویداد بازاریابی «دی‌ام تاک» با هدف انتقال تجربه فعالان بازاریابی و شبکه‌سازی، ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

«هادی مرادی»، بنیانگذار رویداد دی‌ام‌تاک در گفتگو با دیجیاتو گفت: «تا کنون شش دی ام تاک برگزار شده که سه مورد اول آن یک دورهمی مدیران بازاریابی استارتاپ‌ها بود و ثبت نام عمومی نداشتیم و یک محفل خصوصی بود. از دور چهارم اما تصمیم گرفتیم که این رویداد را بزرگ‌تر کنیم و ارائه‌ها و سخنرانی‌های گوناگون و پنل‌ها را بگنجانیم. در نهایت تصمیم گرفتیم که این رویکرد عوض شود و از نت‌ورکینگ فاصله بگیریم و از جنبه‌ کامل‌تری به مساله بازاریابی توجه کنیم.»

به گفته مرادی دوره‌های اولیه این رویداد با جمعیتی صدنفره برگزار می‌شده اما دوره قبل ۷۰۰ نفر در رویداد شرکت کردند که بزرگترین این رویدادها به حساب می‌آید. مرادی می‌گوید مسیری که دی ام‌ تاک طی کرده باعث شده تا مخاطبین آن بسیار بیشتر و گسترده‌تر شوند. او می‌گوید رویداد هفتم که قرار است به خاطر شرایط کشور به صورت آنلاین برگزار شود دو هدف اصلی را دنبال میکند: «نت‌ورکینگ برای گسترش ارتباطات و مورد دوم بحث انتقال و تجربه افراد خبره است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا یک رویداد آنلاین می‌تواند به رسالت نت‌ورکینگ خود به درستی عمل کند یا خیر می‌گوید: «تمهیداتی برای این کار دیده‌ایم اما به هر حال نت‌ورکینگ در یک رویداد آنلاین کار چندان شدنی نیست اما این مساله دلیل نمی‌شود که از انتقال دانش تجربه غافل شویم و سعی کردیم که این بخش بسیار غنی‌تر از سال‌های قبل باشد.»

به گفته مرادی، در انتخاب سخنرانان سعی شده افرادی در مراسم حضور داشته باشند که متخصص هستند اما کمتر در مراسم‌ها حضور پیدا کردند و در صفحات مجازی هم زیاد فعال نیستند و انتقال دانش‌شان به دیگران مساله بدیع و تازه‌ای است: «ما سعی می‌کنیم این افراد را راضی کنیم که دیگران را از دانش خود بهره‌مند سازند.»

براساس گفته‌های مرادی شیوع ویروس کرونا و بحث قرنطینه تاثیرات مثبتی روی بازاریابی دیجیتال گذاشته است. او در این مورد گفت: «شیوع کرونا روی رونق بازاریابی دیجیتال کمک کرده است. بسیاری از کسب‌وکارها مجبور شدند به فضای دیجیتال روی آورند. این موضوع باعث شده تا بازار کار دیجیتال مارکتینگ رونق پیدا کند. تقاضا برای دریافت خدمات بازاریابی دیجیتال و نیروی کار متخصص در این حوزه نیز افزایش پیدا کرده است.»

به باور مرادی در دوران کرونا افزایش تقاضا برای نیروی کار متخصص حوزه بازاریابی دیجیتال و افزایش تقاضا برای خدمات بازاریابی دیجیتال رخ داده است:

«این آژانس‌ها رونق پیدا کردند و ابزارهای بازاریابی دیجیتال ایرانی نیز پیشرفت کرده‌اند. وقتی تقاضای این بازار زیاد می‌شود، باید پاسخی هم برای آن پیدا شود. همچنین این مساله نیاز به آموزش دارد بخصوص در این دورانی که خیلی از افراد نابلد بخاطر ترند شدن این موضوع وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شدند. رشد دیجیتال مارکتینگ باعث شده خیلی از فعالان بازار فیزیکی وارد حوزه تجارت الکترونیکی شوند و افراد ناکارآمدی هم در این تیم‌ها روی کار بیایند که باعث شوند شکست‌ها در این زمینه نیز زیاد شود.»

او می‌گوید این روزها آموزگاران تقلبی که قارچ گونه سر برآورده‌اند نیز در حوزه دیجیتال مارکتینگ حضور دارند و باید جلوی این موارد نیز ایستادگی کرد: «هرکسی یک کت و شلوار می‌پوشد و یک صفحه اینستاگرامی می‌زند و با چهار سخنرانی انگیزشی که متن آن هم ترجمه است تبدیل شده به آموزگار دیجیتال مارکتینگ. ما از افراد شاخص خواستیم تا روی کار بیایند و سکوت خود را بشکنند و نگذارند به واسطه همین سکوت، افراد نابلد به عنوان دبیر دیجیتال مارکتینگ خودشان را نمایش دهند.»

مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب سخنرانان از تیم‌های کوچک و بزرگ اکوسیستم استارتاپی ایران دلیل خاصی داشته یا نه به دیجیاتو. می‌گوید: «می‌خواستیم کسانی را داشته باشیم که حرفی برای گفتن داشته‌ باشند و یک موفقیت در کارنامه خودشان داشته باشند چه این موفقیت در بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران باشد چه در یک کسب و کار تازه و نوپا. همچنین سعی کردیم از خانم‌های CMO دعوت کنیم تا در این مراسم حضور پیدا کنند و درباره نقش بانوان در این بازار صحبت کنند، بازاری که مشتریان خانم زیادی دارد ولی فعالان زن در آن متاسفانه کم هستند و به واکاوی این مشکلات نیز در رویداد می‌پردازیم.»

در این رویداد امیر پاشا مدیر بازاریابی (CMO) دیجیکالا، میثم ملاشریفی معاون بازاریابی گروه اسنپ، امین سمیعی مدیر بازاریابی (CMO) اسنپ‌فود، علیرضا اشکان، مدیر بازاریابی کافه بازار، مهدی فروغی مدیر بازاریابی ازکی و  بیمیتو، رامین تسوجی مدیر بازاریابی شیپور، پوریا حمزه‌لویی مدیر بازاریابی (CMO) ایران تلنت، آیسان سبایی مدیر بازاریابی آچاره، سید مهدی اعتمادی مدیر بازاریابی (CMO) اُکالا، امیرعلی صبور مدیر بازاریابی (CMO) باسلام، هادی مرادی مدیر بازاریابی (CMO) تیمچه و لندو و امیر مستکین سردبیر دیجیاتو سخنرانی خواهند کرد.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در هفتمین رویداد بازاریابی دیجیتال «دی‌ام تاک» با کد ۲۵ درصدی Digiato7 از این لینک در ایوند ثبت‌نام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی