ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی اپل
اخبار خودرو

مدیران هیوندای درباره تولید خودروی برقی اپل اختلاف نظر دارند

از چندین هفته پیش شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره همکاری میان اپل و هیوندای برای ساخت خودروی برقی کوپرتینویی‌ها موسوم به «اپل کار» (Apple Car) هستیم. حالا گزارشی جدید اطلاعات بیشتری درباره چنین همکاری در اختیار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

از چندین هفته پیش شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره همکاری میان اپل و هیوندای برای ساخت خودروی برقی کوپرتینویی‌ها موسوم به «اپل کار» (Apple Car) هستیم. حالا گزارشی جدید اطلاعات بیشتری درباره چنین همکاری در اختیار ما قرار می‌دهد و از اختلاف نظر مدیران این کمپانی کره‌ای خبر می‌دهد.

اکثر گزارش‌ها از ورود خودروی برقی اپل به بازار تا پیش از ۲۰۳۰ خبر می‌دهند و البته تاریخ مشخصی برای آن وجود ندارد. این خودرو می‌تواند در فاصله سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ از راه برسد و یا حتی زودتر کوپرتینویی‌ها نمونه‌ای از آن را به نمایش بگذارند. در کنار بحث طراحی و بررسی عملکرد، تولید هم اهمیت بالایی دارد.

یکی از شرکت‌های مدنظر اپل برای تولید این خودرو، هیوندای است که حالا طبق گزارشی جدید، مدیران این کمپانی کره‌ای درباره چشم‌انداز همکاری با کوپرتینویی‌ها اختلاف نظر دارند. به گفته منابع بزرگترین نگرانی هیوندای این است که به تولیدکننده قراردادی برای برند دیگری تبدیل می‌شود:

«نحوه انجام چنین کاری برای ما عذاب‌آور و دردناک است، چه انجام آن خوب یا بد باشد. ما کمپانی نیستیم که برای دیگران خودرو تولید می‌کند. همیشه همکاری با اپل نتایج خوبی در پی ندارد.»

اپل و هیوندای

گزارش جدید به این موضوع اشاره دارد که اپل و هیوندای برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ برای تولید یک خودرو مذاکره داشته‌اند. با این وجود به علت عدم تمایل کره‌ای‌ها با همکاری با شرکت‌های دیگر، مذاکرات راه به جای نبرده بود. به گفته یکی از منابع، هیوندای برای جلوگیری از بحث‌ها پیرامون همکاری با اپل، احتمالا مجبور به تغییر برخی مدیران اجرایی می‌شود:

«چنین کاری برای هیوندای دشوار است. اپل رئیس است. آن‌ها محصولات و برندشان را دارند و آن‌ها را بازاریابی می‌کنند. هیوندای هم رئیس است. با توجه به چنین مواردی، چنین همکاری کارایی بالایی ندارد.»

با وجود عدم تمایل هیوندای به همکاری با اپل، به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها ظرفیت تولید مازاد دارند و چنین قراردادی می‌تواند به حفظ حجم تولید کمک کند. کوپرتینویی‌ها می‌خواهند قطعات اصلی مانند فریم‌ها، بدنه‌ها، موتور و سایر بخش‌ها را از منابع مختلف تامین کنند و برای تولید خودروی خود، آن‌ها را در اختیار هیوندای یا کیا قرار دهند.

هیوندای در ابتدا مذاکره با اپل را تایید کرد، اما پس از مدتی بدون اشاره به نام اپل، بیانیه دیگری منتشر کرد. اپل تا به امروز درباره گزارش‌ها مبنی بر مذاکره با کره‌ای‌ها واکنشی نشان نداده‌. انتظار می‌رود تا کمتر از دو ماه دیگر این دو کمپانی به توافق برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی