ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ سری ۷ احتمالا سنسور اپتیکی پایش قند خون خواهد داشت

اپل واچ سری ۷ احتمالاً از قابلیت اندازه‌گیری قند خون با استفاده از سنسور اپتیکی برخوردار خواهد بود. خبرگزاری کره‌ای ETNews با انتشار گزارشی مدعی شد که اپل با استفاده از یک سنسور اپتیکی غیرتهاجمی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اپل واچ سری ۷ احتمالاً از قابلیت اندازه‌گیری قند خون با استفاده از سنسور اپتیکی برخوردار خواهد بود.

خبرگزاری کره‌ای ETNews با انتشار گزارشی مدعی شد که اپل با استفاده از یک سنسور اپتیکی غیرتهاجمی قابلیت اندازه گیری قند خون را به اپل واچ سری ۷ می‌آورد. دانستن سطح گلوکز یا همان سطح قند خون برای نظارت بر بیماری‌هایی مثل دیابت حیاتی است و معمولاً از دستگاه‌های سوزن‌دار یا نمایشگر کاشتنی مداوم قند خون (CGM) برای اندازه گیری آن استفاده می‌شود. توانایی مشاهده افزایش یا کاهش ناگهانی قند خون با استفاده از ساعت در تنظیم رژیم غذایی یا جلوگیری از خطرات احتمالی بسیار کاربردی خواهد بود.

آنطور که در گزارش آمده اپل قبلاً پتنت‌های مربوط به پایش گلوکز خون را ثبت کرده و حالا پیش از بهره‌برداری تجاری از سنسور خود می‌خواهد از پایداری و اعتمادپذیری آن مطمئن شود. این سنسور اپتیکی با قرار گرفتن روی پوست به طور مداوم بر میزان قند خون نظارت کرده و نیازی به کاشتن یا ایمپلنت کردن آن نیست.

شایعه‌ها حاکی از آن است که اپل از مدت‌ها قبل به فکر اضافه کردن سنسور قند خون به اپل واچ بوده و از سال ۲۰۱۷ به کمک تیمی از مهندسان مهندسی پزشکی و مشاوران به طور ویژه روی توسعه سنسورهای غیرتهاجمی فعالیت کرده و کارآزمایی‌های بالینی آن را نیز در سان فرانسیسکو انجام داده است.

اپل در سال‌های اخیر قابلیت‌های دیگری همچون سنسورهای اندازه گیری سطح اکسیژن خون و الکتروکاردیوگرام را به اپل واچ اضافه کرده است. «تیم کوک» مدیرعامل اپل برنامه‌های بزرگی برای این محصول در سر دارد. او اواخر سال گذشته میلادی گفت که اپل واچ هنوز «در ابتدای مسیر» قرار دارد و از آزمایش قابلیت‌های «شگفت‌انگیز» برای آن خبر داد. اپل واچ سری ۷ اواخر سال جاری میلادی معرفی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی