ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایلان ماسک: تسلا رودستر تا سال 2022 تولید نمی‌شود

حدود چهار سال پیش بود که تسلا با رونمایی از نسل دوم رودستر با مشخصاتی خیره‌کننده، توجه تمامی نشریات را به خود جلب کرد. خودروساز کالیفرنیایی هنگام رونمایی وعده داده بود رودستر جدید حوالی سال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵

حدود چهار سال پیش بود که تسلا با رونمایی از نسل دوم رودستر با مشخصاتی خیره‌کننده، توجه تمامی نشریات را به خود جلب کرد. خودروساز کالیفرنیایی هنگام رونمایی وعده داده بود رودستر جدید حوالی سال 2020 راهی خطوط تولید می‌شود، اما این اتفاق بنا به دلایلی محقق نشد و تسلا تولید مدل پر سر و صدای خود را به 2021 موکول کرد. حالا ایلان ماسک با انتشار توئیتی از تاخیر دوباره در عرضه رودستر خبر داده است.

تسلا رودستر

آنطور که مدیرعامل تسلا در پاسخ به یک کاربر توییتر گفته، تولید نسل دوم رودستر تا سال 2022 شروع نخواهد شد. آقای ماسک در این باره افزوده فرایندهای مهندسی رودستر تا پایان امسال طول می‌کشد، از این رو تولید آن به سال آینده موکول خواهد شد.

بر اساس توئیت مدیرعامل تسلا، پیچیدگی قوای محرکه سه موتوره و پک باتری رودستر، عامل اصلی در تاخیر عرضه این خودرو است. اگرچه تولید انبوه رودستر امسال آغاز نمی‌شود، اما بنا به گفته ماسک پروتوتایپ نهایی، اواخر تابستان امسال برای انجام تست آماده خواهد شد.

شاید بدانید تسلا رودستر به واسطه پیشرانه بسیار قدرتمند خود، خواهد توانست در عرض فقط و فقط 1.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت رسانده و نهایت سرعت 400 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. مشکل برد حرکتی هم که به پاشنه آشیل خودروهای برقی تبدیل شده، در رودستر مرتفع گردیده و این خودرو با یک بار شارژ قادر خواهد بود تقریبا 1000 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

کمپانی تسلا در زمان معرفی رودستر، قیمت پایه آن را 200 هزار دلار تعیین کرده بود و کسانی که نسبت به خرید آن تمایل داشتند، باید 50 هزار دلار به عنوان پیش‌پرداخت هزینه می‌کردند. یک نسخه ویژه هم با نام Founder’s Edition با قیمت اولیه 250 هزار دلار قابل انتخاب بود.

تسلا رودستر

بد نیست اشاره کنیم تسلا با معرفی نسخه بروز شده از تسلا مدل S و X روزهای پر هیاهویی را سپری می‌کند. همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، پرچمدار خانواده مدل S یعنی نسخه Plaid+ با اتکا بر پیشرانه قدرتمند 1100 اسب بخاری خود می‌تواند در زیر 2 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت برساند. نهایت سرعت این خودرو 320 کیلومتر در ساعت و برد حرکتی آن هم 832 کیلومتر اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    متاسفانه همانطور که انتظار میرفت دولت جو خواب آلود تاکید میکنم دولتش
    خودش که هوش و حواس درست حسابی نداره نمیدونه چی به چیه و معروف به دولت سوم اوباماست اولین سنگ اندازی رو مقابل شرکت اسپیس ایکس انجام داد و جلوی پرتاپ موشک SN9 رو گرفت

    • dr x dr xx
      dr x dr xx | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

      نگرفتن مجوز پرتاب آخه چه ربطی به دولت جو داره ???
      مجوز رو سازمان هوانوردی صادر میکنه که بعد از اینکه فاجعه ی بویینگ ۷۳۷ پیش آمد یک مقداری در صدور مجوز سختگیری مضاعب میکند

      • 68peyman
        68peyman | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

        چند تا شکایت علیه اسپیس ایکس و استار لینک وزارت دادگسری دولت بایدن بخاطر تبعیض جنسیتی تو اسپیس ایکس و آلودگی زیست نحیطی استار لینک دریافت کرده و قول پیگیری داده و تو منابع معتبری که این خبرو خوندم از جمله رویترز هیچ اشاره ای به نگرانی بعد سقوط بویینگ نبوده و کاملا مشخصه این حرفو از خودت درآوردی

  • GT
    GT | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    ای بابا من میخواستم بخرم???

مطالب پیشنهادی