ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زد‌تی‌ای اکسون ۳۰ پرو با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به جنگ گلکسی S21 اولترا می‌رود

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند از هر زمان دیگری فشرده است و شرکت‌ها با نوآوری‌های مختلف و مشخصات فنی قدرتمند می‌خواهند متفاوت از دیگران باشند. در همین راستا زد‌تی‌ای اکسون ۳۰ پرو 5G با دوربین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند از هر زمان دیگری فشرده است و شرکت‌ها با نوآوری‌های مختلف و مشخصات فنی قدرتمند می‌خواهند متفاوت از دیگران باشند. در همین راستا زد‌تی‌ای اکسون ۳۰ پرو 5G با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی زیر نمایشگر از راه می‌رسد تا بتواند با پرچمدارهای رقیب مبارزه کند.

گوشی‌های زد‌تی‌ای در سال‌های گذشته با چندین نوآوری از راه رسیده‌اند که برای مثال می‌توان به اولین گوشی تجاری با دوربین سلفی زیر نمایشگر یعنی زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ اشاره کرد، البته عملکرد آن چندان چشمگیر نیست. حالا این کمپانی چینی می‌خواهد در نسل آینده این محصولش، از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده کند.

تیزر زد‌تی‌ای اکسون ۳۰ پرو 5G به برخی ویژگی‌های این پرچمدار اشاره می‌کند که شامل دوربین و چیپست می‌شود. این گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ از راه می‌رسد و همچنین احتمالا به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ مجهز می‌شود.

زد‌تی‌ای با این دوربین می‌تواند پرچمدار سامسونگ را به چالش بکشد. گلکسی S21 اولترا به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده که البته اندازه سنسور آن بزرگتر از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است، موضوعی که روی توانایی آن برای جذب نور تاثیر می‌گذارد. همین موضوع باعث شده زد‌تی‌ای به توانایی اسنپدراگون ۸۸۸ در ثبت تصاویر در شرایط نوری ضعیف اشاره کند.

زد‌تی‌ای اکسون ۳۰ پرو

این کمپانی چینی می‌خواهد مشکل مربوط به سایز سنسور را با استفاده از دو حالت مختلف ترکیب پیکسل درون دوربین برطرف کند. در زمینه ترکیب پیکسل، شرکت‌ها معمولا ۴ پیکسل را در ۱ پیکسل ترکیب می‌کنند که اگرچه رزولوشن خروجی را کاهش می‌دهد، اما هر پیکسل داده‌های نوری بیشتری را جذب می‌کند.

در زد‌تی‌ای اکسون ۳۰ پرو در کنار حالت ترکیب ۴ در ۱ پیکسل برای تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی، حالت دیگری برای ترکیب ۱۶ در ۱ پیکسل وجود خواهد داشت و موجب ثبت تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی می‌شود. حالت دوم میزان جذب نور را افزایش می‌دهد و خروجی روشن‌تر خواهد بود.

با وجود انتشار چنین تیزری، هنوز اطلاعات زیادی از پرچمدار بعدی چینی‌ها نداریم، با این حال انتظار می‌رود دوربین سلفی زیر نمایشگر آن عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد، البته زد‌تی‌ای هنوز چنین وعده‌ای نداده. حتی اگر با بهبود عملکرد این دوربین مواجه شویم، باز هم انتظار نداریم قادر به رقابت بهترین دوربین‌های سلفی بازار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MHNLEGEND
    MHNLEGEND | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    هنوز ۳۰۰ تا دیگه تا چشم انسان جا داره، چشم ما ۸kمیبینه?

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

      اتفاقا سامسونگ داره روی سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی کار میکنه که بزودی اونم معرفی میشه
      ولی بازم به چشم انسان نمی‌رسه چون قدرت جذب نور و تشخیص رنگ و زاویه دید ما خیلی بهتر از دوربین هاس

مطالب پیشنهادی