ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اولین رندرهای سونی اکسپریا ۱ مارک ۳: طراحی آشنا با دوربین پریسکوپی

سونی ظاهرا می‌خواهد در سال ۲۰۲۱ از گوشی‌های زیادی رونمایی کند. پس از اکسپریا ۱۰ مارک ۳ و نسل جدید اکسپریا کامپکت، اینبار با رندرهای پرچمدار آینده ژاپنی‌ها یعنی اکسپریا ۱ مارک ۳ یا اکسپریا ۱ III ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

سونی ظاهرا می‌خواهد در سال ۲۰۲۱ از گوشی‌های زیادی رونمایی کند. پس از اکسپریا ۱۰ مارک ۳ و نسل جدید اکسپریا کامپکت، اینبار با رندرهای پرچمدار آینده ژاپنی‌ها یعنی اکسپریا ۱ مارک ۳ یا اکسپریا ۱ III روبه‌رو هستیم که طراحی آن را آشکار می‌کنند.

این گوشی که به عنوان جایگزین اکسپریا ۱ مارک ۲ از راه می‌رسد، طراحی آشنا دارید و از نمایشگر ۶.۵ اینچی بهره می‌برد. اطراف این صفحه نمایش با نسبت تصویر ۲۱:۹، حاشیه‌های یکدست و باریک به چشم می‌خورد و خبری از حفره یا برش نمایشگر نیست.

سونی حاشیه‌های اطراف نمایشگر پرچمدار آینده‌اش را کاهش می‌دهد که روی اندازه کلی آن تاثیر مثبت دارد. در حالی که اکسپریا ۱ II ابعادی برابری ۷.۶ در ۷۱.۱ در ۱۶۵.۱ میلی‌متر دارد، نسل بعدی آن ابعادی برابر ۸.۴ در ۶۷.۳ در ۱۶۱.۶ میلی‌متری خواهد داشت.

اکسپریا ۱ مارک ۳

فریم این گوشی بروزرسانی می‌شود و احتمالا جنس آلومینیومی خواهد داشت و کاملا تخت خواهد بود. در سمت راست این پرچمدار دکمه‌های تنظیم صدا، دکمه پاور، شاتر دوربین و یک دکمه شورتکات جدید به چشم می‌خورد که در گوشی گران‌قیمت اکسپریا پرو وجود دارد. در حالی که سامسونگ سنسور اثر انگشت پرچمدارهای جدیدش، سری گلکسی S21 را زیر نمایشگر قرار داده و اپل هم شاید دست به چنین کاری بزند، سونی همچنان این اسکنر را درون دکمه پاور تعبیه می‌کند.

ژاپنی‌ها ظاهرا در پرچمدار آینده خود خلاف جهت بازار حرکت خواهند کرد و اکسپریا ۱ مارک ۳ را به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه مجهز می‌کنند. این محصول از اسپیکر استریو و پورت USB-C در بخش پایینی خود بهره می‌برد.

اکسپریا ۱ مارک ۳

دوربین پریسکوپی در سال ۲۰۲۰ مورد توجه زیادی قرار گرفت، با این حال گوشی‌های اکسپریا همچنان از آن محروم هستند. حالا ظاهرا سونی می‌خواهد این دوربین را به پرچمدار بعدی خود اضافه کند. هنوز مشخصات این دوربین منتشر نشده، اما زوم اپتیکال حداقل ۵ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول احتمالا از دوربین اصلی، اولترا واید، پریسکوپی و ToF بهره می‌برد.

اکسپریا ۱ مارک ۳ مانند اکثر پرچمدارهای اندرویدی در ۲۰۲۱ با چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ از راه می‌رسد. این دستگاه همچنین از شبکه 5G بطور استاندارد پشتیبانی خواهد کرد. اطلاعاتی درباره رم و حافظه داخلی آن منتشر نشده، اما احتمالا در نسخه پایه دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی باشد.

اکسپریا ۱ مارک ۳

این احتمال وجود دارد که پرچمدار بعدی ژاپنی‌ها در تا پایان سه ماهه اول ۲۰۲۱ از راه برسد، هرچند انتظار می‌رود تا چندین ماه پس از معرفی شاهد ورودش به بازار نباشیم. قیمت اکسپریا ۱ مارک ۳ احتمالا بیش از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    من امیدوارم که شرکت های کم فروشی مثل نوکیا و سونی شارژر رو از جعبه حذف نکنن تا اپل و سامسونگ و غیره با سر زمین بخورن.

مطالب پیشنهادی