ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی آیفون با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال از راه می‌رسد

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره افزودن سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر به آیفون‌ها هستیم و حالا ظاهرا کوپرتینویی‌ها سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال را برای نسل بعدی آیفون آزمایش و بررسی می‌کنند. بسیاری از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره افزودن سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر به آیفون‌ها هستیم و حالا ظاهرا کوپرتینویی‌ها سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال را برای نسل بعدی آیفون آزمایش و بررسی می‌کنند.

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده‌اند و برای مثال گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ از نوع اولتراسونیک آن بهره می‌برند. با این وجود اپل همچنان در حال استفاده از فیس آیدی درون آیفون‌های گران‌قیمت یا تاچ آیدی درون دکمه هوم در آیفون SE جدید است و هنوز تاچ آیدی را به زیر نمایشگر منتقل نکرده، موضوعی که شاید در آینده تغییر کند.

طبق گزارش اخیر وال استریت ژورنال، اپل در حال کار روی فناوری سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر است و استفاده از تاچ آیدی و فیس آیدی برای نسل بعدی آیفون را مدنظر دارد. این اولین باری نیست که با چنین گزارش‌هایی روبه‌رو می‌شویم. چندین هفته پیش شاهد انتشار گزارشی درباره آزمایش سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برای آیفون ۱۳ بودیم.

تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» اواخر سال ۲۰۱۹ به این موضوع اشاره کرده بود که اپل در سال ۲۰۲۱ آیفون‌ها را با فناوری تاچ آیدی و فیس آیدی وارد بازار می‌کند. چندین منبع موثق دیگر هم به آوردن تاچ آیدی به خانواده آیفون ۱۳ اشاره کرده‌اند.

آیفون ۱۲ پرو

در گزارش اخیر به این موضوع اشاره شده که اپل در حال کار روی سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال و نه اولتراسونیک است، فناوری که در پرچمدارهای سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنسور اثر انگشت اپتیکال اطمینان‌پذیری بالاتری نسبت به اولتراسونیک دارد. با این وجود تنها در صورتی می‌توانیم امیدوار به ورود تاچ آیدی به زیر نمایشگر نسل بعدی آیفون باشیم که بتواند مطابق استانداردهای موردنظر اپل عمل کند.

کوپرتینویی‌ها شاید تصمیم بگیرند بجای قرارگیری سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، مانند آیپد ایر ۴ این اسکنر را به فریم نسل بعدی آیفون اضافه کنند. فرقی نمی‌کند این سنسور زیر نمایشگر یا روی فریم قرار بگیرد، اپل برنامه‌ای برای حذف فیس آیدی از گوشی‌هایش ندارد و انتظار می‌رود آن را بروزرسانی کند تا عملکردش بهتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mrmoghari
    mrmoghari | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    حسگر ترکیبی با دکمه پاور از هر گزینه ای جذابتره

    • داش غلام
      داش غلام | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

      انشالله آیفون ۳۱

مطالب پیشنهادی