ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیران بلک‌بری از حباب قیمت سهام برای خروج از بازار استفاده کردند

کاربران ردیت چندین روز پیش توانستند قیمت چندین سهم و حتی رمزارز را افزایش دهند که یکی از آن‌ها، کمپانی بلک‌بری بود. ارزش سهام این کمپانی برای مدتی رشد چشمگیری را تجربه کرد و باعث ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

کاربران ردیت چندین روز پیش توانستند قیمت چندین سهم و حتی رمزارز را افزایش دهند که یکی از آن‌ها، کمپانی بلک‌بری بود. ارزش سهام این کمپانی برای مدتی رشد چشمگیری را تجربه کرد و باعث شد برخی از مدیران بلک‌بری، از این فرصت برای فروش سهام خود استفاده کنند.

بلک‌بری که زمانی یکی از بزرگترین تولیدکننده موبایل در جهان محسوب می‌شد، در سال‌های گذشته عملکرد مناسبی ندارد و قیمت سهامش تقریبا ثابت باقی مانده بود. با این وجود چندین روز پیش کاربران ردیت توانستند تغییر چشمگیری در ارزش آن ایجاد کنند و مانند گیم‌استاپ، بلک‌بری هم با افزایش ارزش سهامش مواجه شد.

این افزایش قیمت به سرعت از کنترل خارج شد و تمام سرمایه‌گذاران از افراد حرفه‌ای تا افراد مبتدی در پلتفرم معامله سهام «رابین‌هود» با مشکل مواجه شدند. با این وجود حباب ایجاد شده توانست قیمت سهام بلک‌بری را به ۲۸.۷۷ دلار برساند که البته پس از مدتی به ۱۴ دلار کاهش پیدا کرد.

بلک‌بری

حالا طبق گزارشی جدید، در دوران افزایش ارزش سهام بلک‌بری، حداقل سه مدیر اجرایی این کمپانی بخشی از سهام خود را فروخته‌اند. مدیر ارشد مالی این شرکت، «استیو رای» تمام سهامش یعنی ۳۳ هزار سهم را با ارزش ۴۲۸,۷۳۱ دلار در تاریخ ۲ بهمن ماه فروخته که دو برابر ارزش آن در اوایل سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

در حالی که مدیر ارشد مالی بلک‌بری توانسته درآمدش را دو برابر کند، احتمالا پس از افزایش ارزش سهام این کمپانی به بیش از ۲۸ دلار، از کارش پشیمان شده. مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، «مارک ویلسون» هم دست به چنین کاری زده و ۷۸,۵۰۰ سهم خود را به ارزش ۹۹۱,۴۵۵ دلار به فروش رسانده که ارزش هر سهم به ۱۲.۶۳ دلار می‌رسد. یکی دیگر از مدیران این کمپانی به نام «بیلی هو» هم ۲۵۹ هزار دلار از سهامش را فروخته است.

ارزش سهام بلک‌بری به دور از واقعیت افزایش پیدا کرد و تنها بخاطر سفته‌بازی گسترده ناشی از کمپین ردیت چنین اتفاقی رخ داد. این کمپانی حتی به خبرنگاران اعلام کرده که هیچ توضیحی برای این افزایش قیمت وجود ندارد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که این سه مدیر اجرایی در سال گذشته میلادی هم دست به فروش سهامشان زده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    گیم استاپ نه گیم اسپات

مطالب پیشنهادی