ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

متخصصان: برای محافظت بهتر در برابر کرونا از دو ماسک استفاده کنید

برخی از متخصصین بهداشتی آمریکا از جمله «آنتونی فائوچی»، رییس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و دکتر «اشیش ژا»، رییس دانشکده بهداشت همگانی دانشگاه براون استفاده همزمان از دو ماسک را توصیه کرده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

برخی از متخصصین بهداشتی آمریکا از جمله «آنتونی فائوچی»، رییس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و دکتر «اشیش ژا»، رییس دانشکده بهداشت همگانی دانشگاه براون استفاده همزمان از دو ماسک را توصیه کرده اند.

به گفته آنها در برخی مکان‌ها پوشیدن یک ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا کافی نیست و افراد باید چند ماسک روی هم بزنند. یکی از دلایل این توصیه ظهور گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا از آفریقای جنوبی، برزیل و انگلستان است که انتقال‌پذیری بیشتری دارند.

دکتر «اشیش ژا» با انتشار پستی در توییتر خود به مردم توصیه کرد تا در اکثر مکان‌های عمومی از یک ماسک و برای فضاهای سرپوشیده از یک ماسک باکیفیت (مثلاً KF94) استفاده کنند. وی افزود در صورت نبود ماسک KF94 باید از ماسک جراحی و پارچه‌ای با هم استفاده کرد. علاوه بر این دکتر «لینزی مار»، متخصص انتقال ویروسی از دانشگاه ویرجینیا می‌گوید: «ماسک مثل یک مانع جلوی ذرات ویروس را می‌گیرد و پوشیدن بیش از یکی شانس گیر افتادن ذرات را بیشتر می‌کند.»

برخی پزشکان پا را فراتر گذاشته و استفاده از بیش از دو ماسک را توصیه کرده‌اند. «اسکات سیگِل»، متخصص علم بیهوشی از مرکز پزشکی Wake Forest Baptist در کارولینای شمالی می‌گوید: «اگر سه یا چهار ماسک بپوشید به خاطر بیشتر شدن لایه‌ها حفاظت در برابر ویروس بهتر می‌شود. ولی احتمالاً به خاطر معذب شدن به سرعت آنها را از روی صورت خود بر می‌دارید.»

جالب اینجاست که عده‌ای از متخصصین نظر دیگری داشته و معتقدند استفاده از چندین ماسک احتمالاً برای سلامتی مضر خواهد بود. «مایکل اُسترِهولم»، از مرکز تحقیقات بیماری‌های واگیردار دانشگاه مینه‌سوتا در مصاحبه‌ای ضمن مقایسه ماسک با عینک‌های شنا گفت: «ماسک‌ها مثل عینک شنا هستند. آنها [عینک‌های شنا] معمولاً از طریق لنزها آب را عبور نداده بلکه از اطراف چشم‌ها یا صورت آن را عبور می‌دهند. اگر بیش از یک ماسک بپوشید، ورود و خروج هوا از اطراف صورت را بیشتر می‌کنید. استفاده از دو ماسک محافظت شما را ضعیف می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی