ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل استفاده از باتری متحرک به جای موتور هپتیک در اپل واچ را بررسی می‌کند

اپل به دنبال روشی برای حذف موتور تپتیک در اپل واچ و به حرکت انداختن باتری به منظور ارائه بازخوردهای لمسی است. اپل در تلاش است تا اپل واچ را باریک‌تر کند و در همین ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

اپل به دنبال روشی برای حذف موتور تپتیک در اپل واچ و به حرکت انداختن باتری به منظور ارائه بازخوردهای لمسی است.

اپل در تلاش است تا اپل واچ را باریک‌تر کند و در همین راستا در تازه‌ترین پتنت خود حذف موتور «تپتیک» (Taptic) را بررسی کرده است. در این طرح به جای موتور، باتری تکان خورده و بازخوردهای لمسی را ارائه می‌کند.

پتنت مورد بحث با عنوان «ابزار الکترونیکی دارای ابزار هپتیک و المان باتری متحرک» در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (UPSTO) به ثبت رسیده و یکی از جدیدترین تلاش‌های اپل برای جایگزینی موتور تپتیک را نشان می‌دهد.

در قسمتی از توضیحات این پتنت آمده که نوعی ابزار هپتیک باتری را به منظور ایجاد پالس یا ویبره در سطح نمایشگر تکان می‌دهد. در این طرح باتری به شکل الکترونیکی با نمایشگر کوپل شده و یک سیم‌پیچ با القای حرکت نوسانی باتری را به منظور ایجاد بازخورد لمسی در سطح نمایشگر تکان می‌دهد.

با حذف موتور هپتیک نه تنها اپل واچ باریک‌تر می‌شود، بلکه به خاطر آزاد شدن فضای بیشتری امکان استفاده از باتری بزرگ‌تر و افزایش شارژدهی فراهم می‌شود.

اپل سال هاست به فکر جایگزین کردن موتور هپتیک است. این شرکت سال ۲۰۱۶ پتنت دیگری را ثبت کرده بود که انتقال مکانیزم هپتیک از بدنه ساعت به بند را توضیح می‌داد. کمپانی کوپرتینویی همچنین حدود سه ماه قبل حق اختراع دیگری را به ثبت رساند که استفاده از سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم اپل واچ برای ارائه بازخوردهای لمسی را بررسی می‌کرد. اپل برنامه‌های بزرگی برای ساعت هوشمند خود در سر دارد و حتی به فکر اضافه کردن دوربین مخفی به آن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی