ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی ال‌جی برای فصل چهارم ۲۰۲۰ از ادامه زیان‌دهی واحد موبایل حکایت می‌کند

ال جی گزارش مالی خود برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که از ادامه زیان‌دهی واحد موبایل خبر می‌دهد. فروش موبایل‌های ال جی در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ با افزایش ۵ درصدی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

ال جی گزارش مالی خود برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که از ادامه زیان‌دهی واحد موبایل خبر می‌دهد.

فروش موبایل‌های ال جی در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ با افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته روبرو شده، اما با این وجود فروش آن‌ها ۹.۲ درصد نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۰ کمتر شده که ال جی علت آنرا کمبود چیپ‌های 4G و عدم فروش بالای موبایل‌های پرچمدار این شرکت اعلام کرده است. سود عملیاتی نزدیک به ۱۸ درصد در مقایسه با سه ماهه قبلی و بیش از ۱۶ درصد در قیاس با سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده و سبب زیان‌دهی ۷۵۰ میلیون دلاری فقط توسط‌ بخش موبایل شده است.

ال جی با وجود زیان‌دهی واحد موبایل معتقد است که فراگیر شدن فناوری 5G تقاضا برای موبایل‌های این شرکت را افزایش خواهد داد و پیش‌بینی کرده تقاضا در سال ۲۰۲۱ به دوران پیش از کرونا باز گردد. ال جی اشاره می‌کند که «با دقت جهت‌دهی کسب و کار موبایل را بررسی می‌کند» و پس از تصمیم گیری در این رابطه مسیر در پیش گرفته شده را با عموم به اشتراک خواهد گذاشت.

واحد سرگرمی‌های خانگی که کسب و کار تلویزیون را مدیریت می‌کند، از فروش ۴.۲۸ تریلیون وون (۳.۸ میلیارد دلار) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ خبر داده که افزایش ۷.۹ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. سود عملیاتی این واحد نیز با افزایش ۱۰۳.۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۰۴.۵ میلیارد وون (۱۸۲ میلیون دلار) رسید.

برخی شایعه‌ها حاکی از آنند که ال جی ممکن است پس از سال‌ها زیان دهی‌بخش موبایل از بازار تلفن‌های هوشمند خارج شود. تصمیمی که می‌تواند به ضرر نوآوری تمام شود چون این سازنده کره‌ای سابقه ساخت موبایل‌های سنت‌شکن مثل «وینگ» را داشته و قرار است از اولین موبایل رول شدنی خود رونمایی کند. با این وجود برخی گزارش‌ها مدعی شده اند که ال جی به شکل جدی به فکر خروج از بازار موبایل بوده و حتی خریدار احتمالی را پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی