ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپارات سایت صدم
تکنولوژی

آپارات وارد لیست ۵۰ سایت پربازدید جهان شد

آپارات خبر از قرار گرفتن این سایت در بین ۵۰ سایت پربازدید دنیا بر اساس رتبه‌بندی الکسا داده است. وبسایت آپارات که دو سال پیش وارد لیست ۱۰۰ سایت پربازدید دنیا بر اساس رتبه بندی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰

آپارات خبر از قرار گرفتن این سایت در بین ۵۰ سایت پربازدید دنیا بر اساس رتبه‌بندی الکسا داده است.

وبسایت آپارات که دو سال پیش وارد لیست ۱۰۰ سایت پربازدید دنیا بر اساس رتبه بندی الکسا شده بود، حالا با یک رشد قابل توجه وارد لیست ۵۰ سایت پربازدید جهان شده است. اکانت رسمی آپارات در توییتر خود با اعلام این خبر تاکید کرده که این مجموعه در حال حاضر دومین سایت پربازدید وب‌سایت ایران و پنجاهمین وب‌سایت پربازدید جهان است؛ سایتی که در زمینه به‌اشتراک‌گذاری و پخش آنلاین ویدیو فعال است و حالا ده سالگی خود را هم رد کرده است.

آپارات همزمان اعلام کرد که این پلتفرم به رکورد یک میلیارد و دویست میلیون پخش ویدیو در ماه رسیده است. آپارات در کنار این موارد اعلام کرده ماهانه بیش از یک میلیون قطعه ویدیو در این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو آپلود می‌شود.

آپارات توسط هلدینگ «صبا ایده» مدیریت می‌شود که اکنون فعالیت خود را به زمینه‌های جدیدی نیز آغاز کرده و در یک سال اخیر چند سرمایه‌گذاری استارتاپی نیز داشته است.

آمارهای رشد آپارات البته همیشه با انتقادهایی از سوی کاربران نیز همراه است چراکه گفته می‌شود فیلترینگ یوتوب در ایران یکی از عوامل رشد این سرویس بوده است؛ ادعایی که البته مدیرعامل صبا ایده نیز آن را رد نمی‌کند اما می‌گوید این سرویس دخالتی در فیلترینگ یوتوب نداشته و صرفاً با شناسایی موقعیت، سرویس خود را در زمان درستی عرضه کرده است.

«محمدجواد شکوری مقدم»، مدیرعامل صبا ایده در سال ۹۷، در گفتگویی که با دیجیاتو داشت اعلام کرد که نه تنها ارتباطی میان یوتوب و فیلترینگش با آپارات وجود ندارد بلکه خود آپارات هم با مشکلات محتوایی بسیاری درگیر است: «در کشوری که تلگرام فیلتر می‌شود و نظر بر این است که اینستاگرام هم بسته شود، آیا محتوای یوتوب در این ایدئولوژی و فضا می‌تواند منتشر شود؟»

بازگشت به اظهارنظرهای گذشته‌ی مدیرعامل آپارات در زمانی که این سایت وارد لیست ۵۰ سایت پربازدید جهان شده، از این جهت مهم است که به گفته او، حتی زمانی قرار به رونمایی از آپارات بوده، آن‌ها امیدی به موفقیت این پلتفرم نداشته‌اند. شکوری مقدم در همین رابطه به دیجیاتو گفته بود:

«شبی که داشتیم آپارات را لانچ می‌کردیم امیدی نداشتم. چون کاربر می‌توانست در یوتوب محتوایی را تماشا کند که اینجا اجازه وجودش در سایت نبود. اما واقعیت این است که ما زودتر از رقبای داخلی شروع کردیم و از نظر فنی شاید کمی اوضاع بهتری داشتیم. به شما قول می‌دهم هر کس دیگری در آن زمان درست شروع به کار کرده بود اکنون جای آپارات قرار گرفته بود.»

ورود آپارات به لیست ۵۰ سایت پربازدید جهان با واکنش معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری نیز مواجه شده است. «امیر ناظمی» در توییتی از بین‌المللی شدن پلتفرم‌ها استقبال کرده و آن را باعث افزایش قدرت ملی تفسیر کرده است.

گفتنی است آپارات در ماه‌های اخیر سعی کرده تعامل سازنده‌تری با تولیدکنندگان محتوا داشته باشد و در مورد درآمدزایی از طریق تولید محتوا سیاست‌گذاری‌های جدیدی را در پیش بگیرد؛ اما باید دید می‌تواند نگاه تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای که این روزها به یوتوب توجه بیشتری نشان داده‌اند رو به سمت خود برگرداند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • nzrymnaco
    nzrymnaco | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

    اینکه به لطف فیلترینگ به اینجا رسیده درش شکی نیست ولی اینم باید قبول کنیم که واقعا براش زحمت کشیده شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی