ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: تسلا تا پایان ۲۰۲۱ به بالاترین سطح فناوری خودران دست پیدا می‌کند

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که فناوری خودران تسلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به سطح ۵ یعنی بالاترین سطح فناوری خودران خواهد رسید. او ضمن اعلام این ادعای بزرگ گفت که مشتریان نمی‌توانند تکنولوژی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که فناوری خودران تسلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به سطح ۵ یعنی بالاترین سطح فناوری خودران خواهد رسید. او ضمن اعلام این ادعای بزرگ گفت که مشتریان نمی‌توانند تکنولوژی خودرانی که قبلا در یک تسلای دیگر خریده‌اند را به خودروی جدیدی که در آینده خریداری می‌کنند، انتقال دهند.

فناوری خودران تسلا هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و نمی‌توان عنوان کرد که این سیستم چگونه تا پایان امسال به یک سیستم خودران کامل تبدیل خواهد شد. ماسک همچنین ادعا می‌کند که این فناوری تحت هر شرایطی بدون نیاز به تعامل انسانی، قادر به رانندگی در هر مکانی خواهد بود.

کلید اصلی رسیدن به این نقطه از پیشرفت، استفاده از فیلم‌های دوربین و پردازش خودکار فیلم‌ها توسط سیستم عصبی تسلا است. در حال حاضر تسلا در حال کار بر روی ابرکامپیوتری به نام «Dojo» است که این وظیفه را برعهده دارد. ماسک در ادامه ضمن اعلام این مسئله که دست او برای گرفتن مجوز این فناوری کاملا باز است عنوان کرد که در حال حاضر برای صدور مجوز فناوری خودران با سایر تولیدکنندگان در حال مذاکره است.

علاوه بر این مشخص شد که فناوری خودران تسلا بین رانندگان و خودروها قابل انتقال نیست. یعنی مشتری که چند سال پیش ۷ هزار دلار برای این فناوری هزینه کرده، باید ۱۰ هزار دلار دیگر هم برای این فناوری که هنوز به مرحله مصرف عمومی نرسیده، هزینه کند. البته ماسک عنوان کرد که این فناوری طی چند ماه آینده به عنوان اشتراک به مشتریان ارائه خواهد شد.

به جز فناوری خودران، تاخیر تسلا در تولید کامیون‌های الکتریکی و سایر مدل‌های آینده به علت محدودیت آن‌ها در تامین باتری است و تسلا از شرکای باتری ساز خود از جمله پاناسونیک و CATL برای افزایش تولید باتری درخواست کمک کرده است.

پیش از این مدیرعامل ویمو از نحوه کارکرد تسلا و فناوری خودران آن انتقاد کرده بود و ایلان ماسک هم به شیوه خود جواب این انتقادها را داد. با این وجود، آنطور که مدیرعامل تسلا مدعی است، به نظر می‌رسد این شرکت فاصله زیادی با فناوری خودران ندارد و به نظر می‌رسد جنگ فناوری خودران در مرحله مهم و بحرانی خود قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    داره رکورد مسولیین ایرانی رو تو وعده وعید میزنه ها پنج ساله همینو میگه

  • PersianCode
    PersianCode | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    این مرد هرچه بخواد میسازه(ایلان ماسک)

مطالب پیشنهادی