ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتس‌اپ با پیام‌های استاتوس از تعهدش به حفظ حریم خصوصی کاربران خبر می‌دهد

واتس‌اپ با اعلام خبر تغییر سیاست‌هایش با کاهش کاربران مواجه شد و پیام‌رسان‌های رقیب مانند تلگرام و سیگنال برنده اصلی این ریزش بودند. واتس‌اپ برای جلوگیری از مهاجرت کاربرانش دست به کارهای مختلفی از تبلیغ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۴

واتس‌اپ با اعلام خبر تغییر سیاست‌هایش با کاهش کاربران مواجه شد و پیام‌رسان‌های رقیب مانند تلگرام و سیگنال برنده اصلی این ریزش بودند. واتس‌اپ برای جلوگیری از مهاجرت کاربرانش دست به کارهای مختلفی از تبلیغ در روزنامه‌ها گرفته تا تعویق ۳ ماهه در اعمال سیاست‌هایش زده. حالا در جدیدترین اقدام، این پیام‌رسان به سراغ استوری‌ها یا پیام‌های استاتوس رفته است.

واتس‌اپ نزدیک به ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، اما در هفته‌های گذشته با ریزش شدید کاربران مواجه شده و چندین میلیون کاربر را از دست داده. علاوه بر این، میزان دانلود روزانه آن تقریبا نصب پیام‌رسان‌های سیگنال و تلگرام شده که این موارد شاید روزی در آینده حکمرانی واتس‌اپ در این بازار را به خطر بیندازند. در همین راستا این پیام‌رسان برای اینکه به کاربران اطمینان دهد به حفظ حریم خصوصی آن‌ها متعهد است، از چندین استوری استفاده کرده است.

این استوری‌ها در چندین کشور از جمله ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به نمایش گذاشته شده‌اند. سخنگوی این پیام رسان در ایمیلی به وجود اطلاعات نادرست درباره سیاست‌های جدید اشاره و اقدام اخیر را در راستای کمک به کاربران عنوان کرده:

«اطلاعات نادرست و سردرگمی زیادی درباره آپدیت اخیر ما به وجود آمده و می‌خواهیم به همه در درک حقایق مربوط به نحوه حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران توسط واتس‌اپ کمک کنیم. در همین راستا در تب استاتوس برای کاربران پیام تهیه می‌کنیم تا بطور مستقیم از طرف ما به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اولین آپدیت ما دوباره تایید می‌کند که واتس‌اپ نمی‌تواند پیام‌های خصوصی شما را ببیند و البته فیسبوک هم قادر به انجام چنین کاری نیست، چرا که پیام‌ها بطور سرتاسری رمزگذاری شده و محافظت می‌شوند.»

واتس‌اپ

در این پیام‌های استاتوس یا استوری‌ها، پیام‌های «تعهد ما به حریم خصوصی شما مورد جدیدی نیست» و «واتس‌اپ نمی‌تواند به علت رمزگذاری سرتاسری گفتگوهای شخصی شما را بخواند یا به آن‌ها گوش دهد» به چشم می‌خورند.

تا به امروز این پیام‌رسان نتوانسته در جلوگیری از مهاجرت کاربران به تلگرام یا سیگنال عملکرد چندان موفقی داشته باشد، اما همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهد. به نظر شما واتس‌اپ می‌تواند دوباره اعتماد کاربران را جلب کند و بدون نگرانی همچنان به حکمرانی در بازار ادامه دهد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    تلگرام خیلی بهتره هم امکاناتش هم اپدیتاش هم امنیت
    کاش فیلتر نمیشد

  • داش غلام
    داش غلام | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    اینو واسه منم فرستاده بود. اما چرت میگه،، زنده باد تلگرام

  • mobin34
    mobin34 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    کلا مجبوری رفتیم سراغ این
    البته نه اینکه بقیه ی پیام‌رسان ها همه گل و بلبل باشن چه از نظر استفاده از اطلاعات شخصی و چه امنیت ( چه داخلی چه خارجی )
    ولی اینم الآن اینجوری داره میگه این طور تداعی میکنه که دقیقا اینکارو میکنه ???

  • Saeed Esmailian
    Saeed Esmailian | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    ما از اولش هم اعتماد نداشتیم
    ار روی اجبار انتخاب کردیم.

مطالب پیشنهادی