ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوجی فیلم از دوربین میان‌رده X-E4 با سنسور ۲۶.۱ مگاپیکسلی رونمایی کرد

دوربین فوجی فیلم X-E3 سال ۲۰۱۷ به بازار آمد و به خاطر بدنه جمع و جور، خوش دست بودن و سنسور توانای X-Trans 3 به سرعت به یکی از دوربین‌های محبوب نزد طرفداران فوجی فیلم ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

دوربین فوجی فیلم X-E3 سال ۲۰۱۷ به بازار آمد و به خاطر بدنه جمع و جور، خوش دست بودن و سنسور توانای X-Trans 3 به سرعت به یکی از دوربین‌های محبوب نزد طرفداران فوجی فیلم تبدیل شد. پس از سال‌ها بی‌خبری و شایعه عدم عرضه مدل جدید از سری X-E، فوجی فیلم از X-E4 با سنسور و طراحی جدید رونمایی کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های X-E4 در مقایسه با X-E3، بهره مندی از نمایشگر لمسی ۳ اینچی LCD و چرخنده است که با چرخش ۱۸۰ درجه کاربر را در کادر قرار داده و عکسبرداری یا فیلمبرداری سلفی را امکان‌پذیر می‌کند. مدل جدید همچنین از نمایشگر ۱.۶۲ میلیون نقطه‌ای برخوردار است که در مقایسه با مدل قبل (۱.۰۴ میلیون نقطه) پیشرفت داشته است.

X-E4 به سنسور ۲۶.۱ مگاپیکسلی X-Trans 4 CMOS مجهز شده که پیشتر در دیگر دوربین‌های جدید فوجی فیلم مثل X-Pro3 و X-T4 بکار رفته بود. این دوربین با شاتر الکترونیکی و مکانیکی به ترتیب با سرعت ۳۰ و ۸ فریم بر ثانیه عکسبرداری می‌کند. به گفته سازنده X-E4 قادر به پوشش تقریباً ۱۰۰ درصدی سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و در ۰.۲ ثانیه فوکوس می‌کند. علاوه بر این از جدیدترین قابلیت‌های تشخیص خودکار چهره و چشم و همچنین ۱۸ شبیه‌سازی فیلم برخوردار است.

این دوربین قادر به فیلمبرداری در رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و عمق رنگ ۸ بیت بوده و به کمک پورت HDMI با عمق رنگ ۱۰ بیتی، نمونه‌برداری رنگی ۴:۲:۲ و حالت F-Log ضبط می‌کند. همچنین فیلمبرداری اسلوموشن را با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه در زولوشن 1080p انجام می‌دهد. در فریم کناری پورت USB-C، درگاه مینی HDMI و جک ۳.۵ میلیمتری تعبیه شده است، بنابراین دیگر همانند نسل قبلی نیازی به مبدل ۲.۵ میلیمتر به ۳.۵ میلیمتر برای ضبط صدا با میکروفن خارجی نیست.

فوجی فیلم تغییراتی را هم در چینش دکمه‌ها داده و دکمه فوکوس خودکار و قفل نوردهی خودکار را در یک دکمه ترکیب کرده و دکمه Quick Menu را به فریم بالایی و بین دکمه چرخنده سرعت شاتر و جبران نوردهی انتقال داده است. یکی از کاستی‌های قابل توجه این دوربین نداشتن لرزشگیر تصویر داخلی است.

X-E4 با قیمت ۸۴۹.۹۵ دلار (برای بدنه) از ماه مارس سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود. فوجی فیلم علاوه بر X-E4، از دو لنز جدید XF به نام‌های XF70-300 f/4-5.6 با قیمت ۸۰۰ دلار و XF27mm f/2.8 با قیمت ۳۹۹.۹۵ دلار رونمایی کرد که همانند X-E4 ماه مارس از راه می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی