ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رونمایی شرکت سوئدی Cake از موتورسیکلت برقی با حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت

یک شرکت تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی از جدیدترین محصول خود برای مبارزه با شکارچیان غیرقانونی حیوانات در آفریقا رونمایی کرد. شرکت سوئدی Cake از موتور سیکلت CAKE Kalk AP برای مبارزه با شکارچیان حیوانات در معرض ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

یک شرکت تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی از جدیدترین محصول خود برای مبارزه با شکارچیان غیرقانونی حیوانات در آفریقا رونمایی کرد.

شرکت سوئدی Cake از موتور سیکلت CAKE Kalk AP برای مبارزه با شکارچیان حیوانات در معرض خطر انقراض در آفریقای جنوبی رونمایی کرد. این موتور در همکاری با کالج حیات وحش آفریقای جنوبی (SAWC) ساخته شده تا مطابق با نیازهای نیروهای گشت‌زنی در مناطق دور دست باشد.

CAKE Kalk AP برای شارژ شدن از کیت مجهز به پنل خورشیدی استفاده می‌کند و به همین دلیل مزیت بزرگی نسبت به موتورهای بنزینی دارد، چرا که دیگر نیازی به درخواست سوخت با هلیکوپتر و باخبر شدن شکارچیان منطقه نیست. این موتورسیکلت کم صدا به نیروهای حفاظت از حیات وحش کمک می‌کند تا عملیات دستگیری شکارچیان را با سر و صدای کمتری انجام دهند.

برای شارژ موتورسیکلت از کیت شارژ خورشیدی ساخت شرکت Goal Zero استفاده می شود.

موتورسیکلت مورد بحث ۸۰ کیلوگرم وزن داشته و از باتری ۲.۶ کیلووات ساعتی قابل تعویض نیرو می‌گیرد که به گفته سازنده بین ۳ تا ۴ ساعت شارژدهی خواهد داشت. موتور در‌ بخش مرکزی شاسی قرار گرفته و در وضعیت پیک ۱۱ کیلووات قدرت و ۴۲ تا ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به ترتیب در موتور و چرخ ایجاد می‌کند. موتور آب‌بندی شده و قابلیت غوطه‌ور شدن کامل در زیر آب و تحمل شرایط سخت محیطی را دارد. این موتورسیکلت برقی به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و از اسپراکت 80T در عقب و اسپراکت 12T در جلو استفاده می‌کند.

Cake می‌گوید این موتورسیکلت را علاوه بر سازمان‌های حفاظت از حیات وحش آفریقا به شکل عمومی تحت برنامه‌ای خیرخواهانه عرضه می‌کند. به این ترتیب که مشتری با پرداخت ۲۵ هزار دلار دو موتوسیکلت یکی برای خود و دیگری برای سازمان‌های مبارزه با شکار غیرقانونی حیوانات در آفریقا خریداری می‌کند. این محصول از اواخر سال جاری میلادی (سپتامبر) به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی