ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگترین پهپاد جهان برای پرتاب ماهواره و راکت در ۲۰۲۱ آماده می‌شود

ارسال ماهواره به فضا امروزه کار چندان دشواری نیست و برای مثال اسپیس ایکس هر چند روز یکبار اینکار را انجام می‌دهد. با وجود چنین موضوعی، پرتاب راکت از زمین هزینه بالایی دارد و به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

ارسال ماهواره به فضا امروزه کار چندان دشواری نیست و برای مثال اسپیس ایکس هر چند روز یکبار اینکار را انجام می‌دهد. با وجود چنین موضوعی، پرتاب راکت از زمین هزینه بالایی دارد و به همین دلیل پهپاد غول‌پیکر «Ravn X» می‌خواهد چنین کاری را با هزینه کمتری انجام دهد.

این پهپاد ساخت شرکت «Aevum» با طول ۲۴ متر بزرگترین پهپاد جهان محسوب می‌شود. این محصول برای پرواز از نرم افزار ساخت Aevum استفاده می‌کند که آن را در ارتفاع مشخصی قرار می‌دهد. این سیستم خودران پس از قرارگیری در ارتفاع موردنظر، یک راکت پرتاب می‌کند و ماهواره‌های کوچک را در مدار نزدیک زمین قرار می‌دهد.

سیستم پرتاب این پهپاد تا ۷۰ درصد قابلیت استفاده مجدد دارد و مدیرعامل این کمپانی به نام «جی اسکایلوس» امیدوار است این میزان به ۱۰۰ درصد نزدیک شود:

«مرحله اول می‌تواند فرود بیاید، یک راکت جدید روی آن قرار بگیرد، دوباره بلند شود و شروع به پرواز کند، مشابه کاری که شرکت‌های هواپیمایی در گیت پرواز انجام می‌دهند.»

پهپاد

انتظار می‌رود آزمایش‌های بزرگترین پهپاد جهان در سال جاری میلادی آغاز شود. Aevum به این موضوع اشاره کرده که تا به امروز چندین قرارداد پرتاب امضا کرده که ارزش آن‌ها به بیش از ۱ میلیارد دلار می‌رسد.

از قراردادهای این کمپانی می‌توان به قراردادی با نیروی فضایی آمریکا اشاره کرد که طی آن باید ۳۶۰ ماهواره در مدار نزدیک زمین قرار بگیرد. به گفته اسکایلوس چنین کاری در سال جاری میلادی انجام می‌شود.

در صورتی که پروازهای آزمایشی این پهپاد غول‌پیکر با موفقیت انجام شوند و Ravn X بتواند با هزینه پایین‌تری نسبت به رقبا ماهواره‌ها را به فضا برساند، کمپانی‌هایی مانند اسپیس ایکس در آینده با مشکل مواجه می‌شوند. شرکت‌ها و همچنین دولت‌ها با پرداخت هزینه کمتر می‌توانند ماهواره‌های خود را در مدار قرار دهند که همین موضوع می‌تواند تعداد ماهواره‌ها در اطراف زمین را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی