ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوک: اتفاق جادویی در ساخت محصول در تلاقی سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌ها می‌افتد

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل، در جلسه گزارش میزان درآمدهای این شرکت در اولین فصل سال مالی ۲۰۲۱ گفت که اپل علاقه زیادی به ساخت محصولاتی دارد که در آنها سخت افزار، نرم افزار و سرویس‌ها ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل، در جلسه گزارش میزان درآمدهای این شرکت در اولین فصل سال مالی ۲۰۲۱ گفت که اپل علاقه زیادی به ساخت محصولاتی دارد که در آنها سخت افزار، نرم افزار و سرویس‌ها همدیگر را ملاقات می‌کنند.

در جلسه یاد شده از کوک خواسته شد تا چارچوبی که اپل از آن برای ارزیابی بازارهای جدید و عرضه محصولات استفاده می‌کند را ارائه کند. البته کوک از اشاره کردن به جزئیات خودداری کرد، اما سخنانی به زبان آورد که نشان می‌دهند اپل چه مواردی را برای تصمیم گیری در مورد ساختن یک محصول در نظر می‌گیرد.

آیا منظور کوک از بازارهای بزرگ، بازار اتومبیل‌های برقی است؟

کوک در بخشی از سخنان خود گفت: «چارچوبی که ما استفاده می‌کنیم مبتنی بر این اصل است: آیا این محصولی است که ما می‌خواهیم از آن استفاده کنیم؟ آیا بازار به اندازه‌ای بزرگ است که بتوان در آن ماند؟ فرمولی وجود ندارد، ولی تمام موارد را در نظر می‌گیریم.»

کوک گفت اپل «عاشق» کار کردن روی محصولاتی است که در آنها سخت افزار، نرم افزار و سرویس‌ها کنار هم می‌آیند و افزود: «ما معتقدیم که اتفاق جادویی در این تلاقی رخ می‌دهد.» کوک توضیح داد که هنوز فرصت‌های رشد برای محصولات فعلی اپل وجود دارد: «من فکر می‌کنم فرصت‌های بسیار خوبی آن بیرون هست و اگر به سبد محصولات فعلی ما نگاه کنید، ما هنوز در برخی موارد سهم نسبتاً کمی در بازارهای بسیار بزرگ داریم. ما حس می‌کنیم که محصولات و همچنین سرویس‌های ما پتانسیل موفقیت در آنها را دارند.»

با اینکه کوک حرفی در مورد اتومبیل الکتریکی نزد، برخی گزارش‌ها حاکی از آنند که اپل سرگرم توسعه یک خودروی برقی خودران و همچنین نوعی هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده است. این دو محصول احتمالاً همان محصولات جدیدی هستند که کوک فکر می‌کند می‌توانند به ورود اپل به بازارهای جدید کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی