ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل افزونه کروم iCloud Password را برای مدیریت رمزهای عبور منتشر کرد

اپل به صورت رسمی یک افزونه برای نسخه‌های ویندوز و مک مرورگر گوگل کروم منتشر کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا از رمزهای عبور ذخیره شده در Keychain iCloud خود استفاده کند. iCloud در کنار iTunes ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

اپل به صورت رسمی یک افزونه برای نسخه‌های ویندوز و مک مرورگر گوگل کروم منتشر کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا از رمزهای عبور ذخیره شده در Keychain iCloud خود استفاده کند.

iCloud در کنار iTunes بزرگترین برنامه اپل برای همگام سازی داده‌های کاربران در محیط ویندوز است. حالا اپل با انتشار این افزونه در مرورگر گوگل کروم حضور خود در سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز را گسترش داده است.

با انتشار این افزونه، اگر در دستگاه‌های دیگری از جمله آیفون، آی‌پد یا مک برای تولید خودکار رمزهای عبور قوی از مرورگر Safari استفاده کرده‌اید، پس از ورود به سیستم عامل ویندوز، از طریق مرورگر گوگل کروم می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین هر رمز عبوری را که در مرورگر کروم ایجاد می‌کنید در iCloud Keychain شما ذخیره خواهد شد، بنابراین می‌توانید به راحتی از آنها در دستگاه‌های دیگر خود استفاده کنید.

این افزونه می‌تواند برای تمام کسانی که از گوگل کروم یا Safari به عنوان مرورگرهای اصلی خود و از iCloud Keychain به عنوان برنامه مدیریت رمز عبور استفاده می‌کنند، مهم باشد و ارتباط و همگام‌سازی بین کامپیوترهای ویندوز و مک را ساده‌تر می‌کند.

با این وجود، سرویس‌های بیشتری از اپل می‌تواند به سیستم عامل ویندوز وارد شود. اوایل ژانویه گزارشی حاکی از این بود که اپل موزیک و اپل پادکست می‌توانند برای ویندوز یا ایکس باکس عرضه شوند تا کاربران بیشتری قادر به استفاده از آن‌ها باشند.

همچنین هفته گذشته و پس از به‌روزرسانی iCloud برای ویندوز به نسخه 12.0 عنوان شد که این نسخه از افزونه iCloud Passwords گوگل کروم به عنوان یکی از قابلیت‌های جدید خود پشتیبانی می‌کند.

این افزونه هم اکنون تحت عنوان iCloud Passwords در فروشگاه وب کروم در دسترس قرار دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    خیلی هم عالی. فایرفاکس وقتی پسوردها رو ذخیره میکنه یک مستر پسورد میشه تعریف کرد که تا کسی اون پسورد اصلی رو نزنه، دیگه به باقی پسوردهای اصلی دسترسی نداره. ولی گروم همچین چیزی نداره ظاهرا و اگه در کروم وارد اکانت گوگل بشی، هر کسی میتونه از پسوردها استفاده کنه. فکر کنم این مشکل کروم با این افزونه تا حدودی برطرف بشه

مطالب پیشنهادی