ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هلیکوپتر «فلایت‌لب» ایرباس برای آزمایش فناوری‌های جدید به هوا برخاست

هلیکوپتر آزمایشی جدید ایرباس به منظور بررسی عملکرد تعدادی از جدیدترین سیستم‌های ارتقاء ایمنی برای اولین بار به هوا برخاست. معمولاً برای آزمایش سیستم‌های پروازی جدید از شبیه سازهای دیجیتالی و تونل‌های باد استفاده می‌کنند، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

هلیکوپتر آزمایشی جدید ایرباس به منظور بررسی عملکرد تعدادی از جدیدترین سیستم‌های ارتقاء ایمنی برای اولین بار به هوا برخاست.

معمولاً برای آزمایش سیستم‌های پروازی جدید از شبیه سازهای دیجیتالی و تونل‌های باد استفاده می‌کنند، با این وجود برای آگاهی از عملکرد برخی فناوری‌های نیاز است تا آنها را روی هواپیما یا هلیکوپتر واقعی نصب کرد. ایرباس به همین منظور سیستم‌های جدید را روی برخی هواپیماها و هلیکوپترهای خود به نام «فلایت‌لب» (Flightlab) یا همان آزمایشگاه هوایی نصب می‌کند.

یکی از هلیکوپترهای آزمایشی جدید این هواپیماساز فرانسوی مبتنی بر هلیکوپتر H130 و به منظور آزمایش سیستم‌های حمل و نقل هوایی شهری (UAM) ساخته شده است. ایرباس با این فلایت‌لب به دنبال آزمایش چندین فناوری جدید است که ایمنی پرواز و عملکرد هلیکوپتر را ارتقاء می‌دهند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم EAGLE: با استفاده از بینایی کامپیوتری موانع را به صورت خودکار تشخیص داده و محل فرود را به صورت سه بعدی بازسازی می‌کند.
  • سیستم هشدار برخورد مانع با روتور (RSAS): نزدیک‌ترین موانع به هلیکوپتر را تشخیص داده و ریسک برخورد ملخ‌ها با آنها را به خلبان هشدار می‌دهد.
  • سیستم نظارت بر سلامت و مصرف (HUMS): با چشم الکترونیکی بر عملکرد سیستم‌های هلیکوپترهای سبک نظارت می‌کند.
  • سیستم‌های مربوط به پرواز در محیط شهری (UAM) که برای تغییر رابط کاربری نشاندهنده‌ها جهت آسان شدن استفاده از آنها طراحی شده است.
  • سیستم موتور پشتیبان (EBS) و احتمالاً جالب‌ترین سیستم که یک پیشرانه ۱۰۰ کیلوواتی متصل به موتور اصلی است که در صورت از کار افتادن آن وارد عمل می‌شود.

«Bruno Even» مدیرعامل واحد هلیکوپتر ایرباس می‌گوید هدف از آزمایش سیستم‌های جدید «افزایش ایمنی، کاهش وظایف خلبان و همچنین کاهش صدا» است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی